Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Nagyon odacsapott a Lidl és az Aldi, amit a nagy drágulásban ki is használnak az emberek

Nagyon odacsapott a Lidl és az Aldi, amit a nagy drágulásban ki is használnak az emberek

Élet

Nagyon odacsapott a Lidl és az Aldi, amit a nagy drágulásban ki is használnak az emberek

Élet

Toronicza Péter 18:18

Remélhetőleg ezt Magyarországon is hamarosan be fogják vezetni, bár a Tesco pont csinálja egy ideje.

A kormány ugyebár az év elején döntött arról, hogy Magyarországon február 1-jétől hét alapvető élelmiszerre árstopot vezet be. Ezek a kristálycukor, a búzafinomliszt, a napraforgó-étolaj, a sertéscomb, a csirkemell, a 2,8 százalékos tehéntej, valamint a csirkefarhát. Ezeken nagyjából lehet valamennyit spórolni, a többi terméken nem igazán. Az árstop a jelenlegi intézkedés szerint december 31-ig marad.

Közben a boltok alkalmazkodnak, és mindig csak kicsiket emelnek az árakon, de hát a végösszegen látjuk, hogy jóval többet fizetünk mindenért. A magyarok többsége úgy alkalmazkodik, hogy amiből lehet, abból jóval kevesebbet vásárol.

A termékek árára nem csak a háború, de a kedvezőtlen időjárás is hatással van. Az ATV híradója nem rég számolt be róla, hogy a kenyér alaposan megdrágult az utóbbi időben. Ez egy éve egy éve még 340 forint volt, most már körülbelül 600 forint, van ahol még több.

A sajt 68, míg a tejtermékek több mint 66 százalékkal drágultak, de a száraztészta is elit helyen van a 60 százalékával. Nem csak Magyarországon, hanem az Egyesült Királyságban sem túl fényes a helyzet, ahol szintén rekordmagas az élelmiszer-infláció.

Aldi és a Lidl nagyon okosan kezdett el alkalmazkodni a piachoz. A napi.hu számolt be róla, hogy a két német diszkontlánc elkezdte árulni a szépséghibás zöldségeket, valamint gyümölcsöket. Ezek természetesen ugyanolyan finomak, mint a vizuálisan tökéletes társaik, de a kinézetük miatt jóval olcsóbban lehet őket beszerezni.

Ezzel a lépéssel a két áruházlánc több mint 20 százalékkal tudta emelni a forgalmát az Egyesült Királyságban. Természetesen leleményesen vették észre, hogy az emberek most ott spórolnak, ahol csak tudnak az élelmiszervásárlás során.

Magyarországon a Tesco kezdte el a Perfectly Imperfect (Tökéletesen tökéletlen) nevezetű akcióját még anno, aminek pontosan ugyanez a lényege. Ide kattintva lehet megnézni, hogy melyik áruházakban lehet elérni.

Borítókép: Profimedia - illusztráció