Döbbenetes felfedezés a Marson, a szakemberek is meglepődtek
Borítókép:  Profimedia- illusztráció

Komoly áttörést értek el a szakemberek, ez pedig fontos lehet a jövő kutatásaira nézve.

A NASA marsi missziója folyamatosan elképesztő eredményeket produkál, a tudományos világ lázban ég a Perseverance és a Curiosity marsjárók eredményei láttán, és úgy tűnik, hogy más téren is nagy eredmények kerültek a nyilvánosság elé. Az űrkutatás jövője annak kell lennie majd az eljövendő időben, hogy ne a Föld legyen a beszerezhető nyersanyagok egyetlen bázisa, hanem egyes bolygókról származó nyersanyagokkal is tudjon a NASA vagy más űrügynökség gazdálkodni.

Most úgy tűnik, hogy egy lépést tettünk ennek az irányába, hogy a Marsról ilyen nyersanyagot hasznosítsunk fel.

A HVG elsősorban a világ egyik legismertebb tudományos-ismeretterjesztő oldalára, az IFLScience-re hivatkozva írta meg, hogy a marsi talajban található regolit anyag a titániummal ötvözve olyan anyagot eredményez, amely ersőebb és könnyebb. A felfedezést a Washington Állami Egyetem Kutatócsportja jegyzi. A szakemberek regolitot tartalmazó marsi anyagot ötvöztek, és így jutottak a nagy felfedezés végére.

A kutatók azzal érték el elsősorban a tudományos áttörést, hogy rájöttek, a regolit bevonatként nagyon jó védelmet nyújthat a rozsda ellen, sőt, még a kozmikus sugárzást is tompíthatja. 5 százalék regolitot adtak a titánötvözethez, így utána megvizsgálva rájöttek, hogy az új anyag erősebb és könnyebbb is lett. Az új tudományos felfedezés és tapasztalat pedig majd az utazáshoz használt rakéták gyártásában is előrelépsét hozhat.