Hamarosan törlik Netflixről mindenki legnagyobb kedvencét, már csak pár napig nézhetjük a filmet ami bemutatása pillanatában rögtön klasszikussá vált
Olvass tovább...
Rengeteg előfizetőt szomoríthat el a hír, olyan filmek távoznak most a platformról.
A Skyshowtime nem finomkodik, ha a filmek törléséről van szó, legalábbis rendszerint tőlük kerül le a legtöbb tartalom hónapról hónapra. Igaz, a streamingoldalnak van miből gazdálkodnia, hiszen az Universal és a Paramount stúdió filmterméseivel is ők rendelkeznek. Éppen ezért talán sovány vígasz, de ami lekerül a SkyShowtime-ról, az pár hónap múlva általában vissza is szokott kerülni.
Olvass tovább...
Ebben a hónapban is kiszúrtunk pár klasszikust, amit kár lenne kihagyni, ilyen a Forrest Gump-ot megelőlegező Steve Martin film, a Pacák, a Beverly Hills-i zsaru trilógia, vagy az eredeti Olasz meló Michael Caine főszereplésével, illetve a szintén jól sikerült remake Mark Whalberggel.
Hosszasan lehetne még sorolni, az én szemem azonban most egy filmen ragadt meg, ami még a hónap végéig, tehát nagyjából két hétig lesz csak elérhető:
James Cole-t (Bruce Willis) azzal a feladattal bízzák meg a jövő vezetőiként működő Tudósok, hogy a múltba visszautazva derítse ki, miként szabadult el a vírus, mely végül kiírtotta, és a föld alá száműzte az emberiséget. 1990-be visszaérkezve azonban Cole-t zavarodott viselkedése miatt bezárják egy elmegyógyintézetbe, aminek hatására később saját maga is elkezd kételkedni saját épelméjűségében.
Olvass tovább...
Itt ismerkedik meg Jeffrey-vel (Brad Pitt), akinek feltehetően köze lehet a gyilkos kórhoz, és az őt kezelő Kathrynnel (Madeleine Stowe), aki a darabkákat összerakosgatva lassan rádöbben, hogy páciense talán mégis igazat mond.
Terry Gilliam hibátlan logikájú időutazós sci-fijében az őrületet nem betegségként, hanem olyan jelenségként ábrázolja, ami kizárólag a kontextus, tehát a fennálló társadalmi viszonyok függvényében értelmezhető, ezzel pedig a műfaj irodalmi alapjaihoz, Huxleyhoz, Orwellhez vagy éppen Dürrenmatthoz nyúl vissza.
Cole kezdetben csak parancsot teljesít, amit később fokozatosan írnak felül saját vágyai, ez azonban akaratlanul is a hatalom ellen fordítja, ami - a film keserű konklúziójaként ezúttal is - leginkább önmagáért van.
Olvass tovább...
Erre a paranoid disztópiára pedig a film sötét tónusú, depresszív atmoszférája, és a klausztrofób közelik gyakori használata is csak ráerősít, miközben kiábrándult cinizmussal nem valamiféle külső tényezőt, hanem magát az embert teszi meg a világvége felelősének.
Ha eddig még nem találkoztál volna Bruce Willis és Brad Pitt egyetlen közös filmjével, még két heted van bepótolni ezt a hiányosságot - március 31-én ugyanis bizonytalan időre ez is eltűnik a SkySwhowtime kínálatából. A film előzetesét itt tudod megtekinteni:
Olvass tovább...