promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A SkyShowtime törli Bruce Willis és Brad Pitt egyetlen közös filmjét, már csak pár napig nézhetjük a kult-klasszikus mozimágiát

A SkyShowtime törli Bruce Willis és Brad Pitt egyetlen közös filmjét, már csak pár napig nézhetjük a kult-klasszikus mozimágiát

Borítókép:  Profimedia (illusztráció)
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc

Rengeteg előfizetőt szomoríthat el a hír, olyan filmek távoznak most a platformról.

A Skyshowtime nem finomkodik, ha a filmek törléséről van szó, legalábbis rendszerint tőlük kerül le a legtöbb tartalom hónapról hónapra. Igaz, a streamingoldalnak van miből gazdálkodnia, hiszen az Universal és a  Paramount stúdió filmterméseivel is ők rendelkeznek. Éppen ezért talán sovány vígasz, de ami lekerül a SkyShowtime-ról, az pár hónap múlva általában vissza is szokott kerülni.

Ebben a hónapban is kiszúrtunk pár klasszikust, amit kár lenne kihagyni, ilyen a Forrest Gump-ot megelőlegező Steve Martin film, a Pacák, a Beverly Hills-i zsaru trilógia, vagy az eredeti Olasz meló Michael Caine főszereplésével, illetve a szintén jól sikerült remake Mark Whalberggel.

Hosszasan lehetne még sorolni, az én szemem azonban most egy filmen ragadt meg, ami még a hónap végéig, tehát nagyjából két hétig lesz csak elérhető:

Ez a film pedig nem más, mint az időhurkos filmek egyik, ha nem a legjobbika, a 12 majom. 

James Cole-t (Bruce Willis) azzal a feladattal bízzák meg a jövő vezetőiként működő Tudósok, hogy a múltba visszautazva derítse ki, miként szabadult el a vírus, mely végül kiírtotta, és a föld alá száműzte az emberiséget. 1990-be visszaérkezve azonban Cole-t zavarodott viselkedése miatt bezárják egy elmegyógyintézetbe, aminek hatására később saját maga is elkezd kételkedni saját épelméjűségében.

Itt ismerkedik meg Jeffrey-vel (Brad Pitt), akinek feltehetően köze lehet a gyilkos kórhoz, és az őt kezelő Kathrynnel (Madeleine Stowe), aki a darabkákat összerakosgatva lassan rádöbben, hogy páciense talán mégis igazat mond.

Terry Gilliam hibátlan logikájú időutazós sci-fijében  az őrületet nem betegségként, hanem olyan jelenségként ábrázolja, ami kizárólag a kontextus, tehát a fennálló társadalmi viszonyok függvényében értelmezhető, ezzel pedig a műfaj irodalmi alapjaihoz, Huxleyhoz, Orwellhez vagy éppen Dürrenmatthoz nyúl vissza.

Cole kezdetben csak parancsot teljesít, amit később fokozatosan írnak felül saját vágyai, ez azonban akaratlanul is a hatalom ellen fordítja, ami - a film keserű konklúziójaként ezúttal is - leginkább önmagáért van.

Erre a paranoid disztópiára pedig a film sötét tónusú, depresszív atmoszférája, és a klausztrofób közelik gyakori használata is csak ráerősít, miközben kiábrándult cinizmussal nem valamiféle külső tényezőt, hanem magát az embert teszi meg a világvége felelősének.

Ha eddig még nem találkoztál volna Bruce Willis és Brad Pitt egyetlen közös filmjével, még két heted van bepótolni ezt a hiányosságot - március 31-én ugyanis bizonytalan időre ez is eltűnik a SkySwhowtime kínálatából. A film előzetesét itt tudod megtekinteni: