promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Az egyik streamingszolgáltató brutális, 40%-os áremelést jelentett be, szomorú hírt kaptak az előfizetők

Az egyik streamingszolgáltató brutális, 40%-os áremelést jelentett be, szomorú hírt kaptak az előfizetők

Borítókép:  Profimedia (illusztráció)
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

Korábban pont az ára volt a szolgáltatás egyik legkedvezőbb tulajdonsága, mostantól súlyos árakat fizet az, aki reklámmentesen akarja élvezni a tartalmakat.​

Talán kevesen vannak vele tisztában, de a streamingszolgáltatások árai jelenleg nem minden esetben tükrözik a valóságot. A legtöbb platform még mindig bevezető szakaszban tart, tehát az alacsonyabb árakkal rászoktatják az előfizetőket a szolgáltatásukra, hogy aztán mikor az előfizetések árai is emelkednek, és végre el is kezdjenek nyereséget termelni.

A Netflix például éveken keresztül csak a részvényesek pénzét égette, mielőtt nyereséget tudtak volna felmutatni, a Disney+ pedig eddig kifejezetten egy mínuszos vállalkozás a Disney-nek, a streamingtartalmakra szánt kiadások még ma is meghaladják a bevételeket. Erről itt írtunk korábban:

A HBO Max két évvel ezelőtt kezdte megkurtítani a kínálatát költségcsökkentés céljából (akkor került le például a Besúgó, ami azóta a SkyShowtime-on lelt  új otthonra), de ők például teljesen más struktúrában működnek, a Max-os tartalmak a kábelcsatornán is elérhetőek, filmeket pedig nem nagyon gyártanak csak streamingre, mozi és TV filmekkel van feltöltve a kínálat. Lehet, hogy a HBO Max 2390 forintos díja nem olyan magas, de feltehetően sokkal kevesebbet költenek direkt streaming-tartalomgyártásra, mint a Netflix vagy a Disney.

A piacon azt lehet látni, hogy mindenki meglehetősen máshogyan közelít a kínálat és  az ár kérdéséhez, máshova pozicionálja magát. Az Apple TV+ például nem kerül kiugróan sokba, 2790 forint a havi előfizetési díja, de arányaiban nézve nem rendelkezik túl sok saját tartalommal, így sokkal inkább a prémiumkategóriát testesít meg, mint a drágább, de jóval szélesebb kínálatot nyújtó Netlix vagy Disney+.

A legolcsóbb szolgáltató jelenleg az Amazon Prime Video, havi 899 forintért kínálja a szolgáltatásait, amivel nagyon durván alámegy a piacnak, de globálisan már elindult a csomagok diverzifikálása, a Netflix példáját átvéve a legolcsóbb csomagban megjelentek a reklámok, és aki reklámok nélkül akar streamelni, annak meg kell fizetnie a felárat - itthon is várható ez a változtatás, de egyelőre még nem érkezett semmilyen bejelentés.

A piacvezető Netflix alapdíja 2490 forint, de ez ugye reklámokkal jár, a Standard 3490, a Prémium 4490 forint, vendégfelhasználóként pedig plusz 990 forintot kell ráfizetni. A HBO Max 2390 forint, a Disney+ 3090 forint, Magyarországon csak egy csomag van (nem számítva az éves előfizetést, ami természetesen némi kedvezményt jelent), ezekben szóba se jön a reklám.

A streamingáras körkép apropóját az adja, hogy a SkyShowtime jelentős áremelést, illetve árváltoztatást jelentett be, a cég meglépte Magyarországon azt, amit az Amazon Prime Video már sok külföldi országban megtett.

A SkyShowtime Magyarországon tavaly februárban indult el, leegyszerűsítve a Paramount és az Universal stúdiók, illetve a hozzájuk tartozó egyéb cégek, csatornák (Showtime, DreamWorks, Peacock, Nickelodeon, stb.) tartalmaival rendelkezik, erről itt találtok egy kis ízelítőt:

Eddig 1990 forint volt az alapcsomag, de április 23-tól ez kettéválik: a Standard előfizetés reklámokkal továbbra is ezen az áron lesz elérhető, a reklámmentes Standard Plusz pedig 2799 forint lesz, ami 40%-os áremelkedést jelent.

Ha addig nem történik újabb bejelentés a többi streaming szolgáltató részéről, akkor a legjelentősebb magyarországi streamingoldalak árai a következőképen fognak kinézni, a reklámmentes szolgáltatásoknál:

  • Amazon Prime Video: 899 ft
  • HBO Max: 2390 ft
  • Apple TV+: 2790 ft
  • SkyShowtime: 2799
  • Disney+: 3090 ft
  • Netflix Standard: 3490 ft​