A Disney semmibe veszi a szülőket de ezzel csak maga alatt vágja a fát, egyre nagyobbra dagad a Disney-botrány
Olvass tovább...
Korábban pont az ára volt a szolgáltatás egyik legkedvezőbb tulajdonsága, mostantól súlyos árakat fizet az, aki reklámmentesen akarja élvezni a tartalmakat.
Talán kevesen vannak vele tisztában, de a streamingszolgáltatások árai jelenleg nem minden esetben tükrözik a valóságot. A legtöbb platform még mindig bevezető szakaszban tart, tehát az alacsonyabb árakkal rászoktatják az előfizetőket a szolgáltatásukra, hogy aztán mikor az előfizetések árai is emelkednek, és végre el is kezdjenek nyereséget termelni.
A Netflix például éveken keresztül csak a részvényesek pénzét égette, mielőtt nyereséget tudtak volna felmutatni, a Disney+ pedig eddig kifejezetten egy mínuszos vállalkozás a Disney-nek, a streamingtartalmakra szánt kiadások még ma is meghaladják a bevételeket. Erről itt írtunk korábban:
Olvass tovább...
A HBO Max két évvel ezelőtt kezdte megkurtítani a kínálatát költségcsökkentés céljából (akkor került le például a Besúgó, ami azóta a SkyShowtime-on lelt új otthonra), de ők például teljesen más struktúrában működnek, a Max-os tartalmak a kábelcsatornán is elérhetőek, filmeket pedig nem nagyon gyártanak csak streamingre, mozi és TV filmekkel van feltöltve a kínálat. Lehet, hogy a HBO Max 2390 forintos díja nem olyan magas, de feltehetően sokkal kevesebbet költenek direkt streaming-tartalomgyártásra, mint a Netflix vagy a Disney.
A piacon azt lehet látni, hogy mindenki meglehetősen máshogyan közelít a kínálat és az ár kérdéséhez, máshova pozicionálja magát. Az Apple TV+ például nem kerül kiugróan sokba, 2790 forint a havi előfizetési díja, de arányaiban nézve nem rendelkezik túl sok saját tartalommal, így sokkal inkább a prémiumkategóriát testesít meg, mint a drágább, de jóval szélesebb kínálatot nyújtó Netlix vagy Disney+.
Olvass tovább...
A legolcsóbb szolgáltató jelenleg az Amazon Prime Video, havi 899 forintért kínálja a szolgáltatásait, amivel nagyon durván alámegy a piacnak, de globálisan már elindult a csomagok diverzifikálása, a Netflix példáját átvéve a legolcsóbb csomagban megjelentek a reklámok, és aki reklámok nélkül akar streamelni, annak meg kell fizetnie a felárat - itthon is várható ez a változtatás, de egyelőre még nem érkezett semmilyen bejelentés.
A piacvezető Netflix alapdíja 2490 forint, de ez ugye reklámokkal jár, a Standard 3490, a Prémium 4490 forint, vendégfelhasználóként pedig plusz 990 forintot kell ráfizetni. A HBO Max 2390 forint, a Disney+ 3090 forint, Magyarországon csak egy csomag van (nem számítva az éves előfizetést, ami természetesen némi kedvezményt jelent), ezekben szóba se jön a reklám.
Olvass tovább...
A streamingáras körkép apropóját az adja, hogy a SkyShowtime jelentős áremelést, illetve árváltoztatást jelentett be, a cég meglépte Magyarországon azt, amit az Amazon Prime Video már sok külföldi országban megtett.
A SkyShowtime Magyarországon tavaly februárban indult el, leegyszerűsítve a Paramount és az Universal stúdiók, illetve a hozzájuk tartozó egyéb cégek, csatornák (Showtime, DreamWorks, Peacock, Nickelodeon, stb.) tartalmaival rendelkezik, erről itt találtok egy kis ízelítőt:
Olvass tovább...
Eddig 1990 forint volt az alapcsomag, de április 23-tól ez kettéválik: a Standard előfizetés reklámokkal továbbra is ezen az áron lesz elérhető, a reklámmentes Standard Plusz pedig 2799 forint lesz, ami 40%-os áremelkedést jelent.
Ha addig nem történik újabb bejelentés a többi streaming szolgáltató részéről, akkor a legjelentősebb magyarországi streamingoldalak árai a következőképen fognak kinézni, a reklámmentes szolgáltatásoknál: