promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Bődületes bajba kerültek a Sony Pókember filmjei, a stúdió előre megásta a sírokat és még a Marvel sem segíthet rajtuk
Borítókép:  Profimedia
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

A Madame Web bődületes bukása alaposan újrarajzolhatja a Sony Pókverzumos elképzeléseit.

Pár éve még úgy tűnhetett, hogy a szuperhősfilmek biztos sikert jelentenek a pénztáraknál, azonban most a kifulladás tüneteit mutatja a műfaj. Még az éllovas Marvel is bele-belefut egy-egy buktába, a DC végig szenvedte a tavalyi évet (most épp a filmes univerzum újraszervezésével foglalkoznak James Gunn felügyeletével), más stúdiónál pedig lényegében nincsenek is már filmes jogok, a Disney szépen lassan mindent összegyűjtött magának, a Fantasztikus Négyesestől kezdve az X-Menig.

Egyedül a Sony van még talpon, de ha így folytatják, nem sokáig. A stúdió Pókember filmjei még ma is roppant sikeresek, akár a Disney-vel közös élőszereplős filmeket, akár a rajzfilmeket nézzük. A Sony-nál ezért igyekeznek mindent kisajtolni a náluk lévő jogokból, és már másodjára futnak neki az ún. Pókember-univerzum létrehozásának.

Az első próbálkozás gyorsan dugába dőlt a Csodálatos Pókember második részével, ami elmaradt a várt számoktól, így a film végén hiába lebegtették be a Baljós Hatos megjelenését, ez sosem valósult meg

- bár a bemutató naptár egyik cím nélküli Pókember filmjében könnyen lehet, hogy Andrew Garfield szériája is méltó lezárást kap, hiszen az általa játszott Pókembert tulajdonképpen rehabilitálták a Pókember: Nincs hazaútban, ami az eddigi legsikeresebb Pókember film lett.

A Sony azonban másodjára is belevágott, és eleinte úgy tűnt, hogy sikerrel tudnak járni, mert eddig mindkét butácska Venom film is pozitív fogadtatásra talált a nézőknél. A Morbius azonban elhasalt tavaly, idén a Madame Web még rosszabbul teljesített, és a már dobozban váró Kraventől sem várnak túl sokat a kritikusok. Még várhatóan idén novemberben érkezik a Venom harmadik része is, amit talán elvisz Tom Hardy eddig sztárereje a kasszáknál, de az eddig két részt eddig sem az összetettségük miatt szerették a nézők. Ez azt jelenti, hogy a Tom Holland és Zendaya főszereplésével készült három Pókember filmet, és a két animációs Pókembert leszámítva eddig hat Sony produkció forgott már le, és még mindig nem igazán lehet átlátni, hogy mivé akar összeállni ez a dolog.

Michael Keaton kameózott egyet a Morbiusban, történik egy utalás a Baljós hatosra a Kraven előzetesében, a Daily Bugle ebben a verzióban ismét egy nyomtatott bulvárújság, de Eddie Brock egy pillanatra átkerült az MCU univerzumba a Venom 2 végén, a Madame Webben pedig feltűnnek Peter Parker szülei.

Nagyjából ezek az apró utalások kötik össze az eddig elkészült filmeket.

Illetve az új Venomban játszani fog Chiwetel Ejiofor is, aki Doctor Strange szövetségeséből vált ellenséggé, Mordot alaktotta már az MCU-ban, de nem lehet tudni, hogy a Sony-nál milyen szerepet szánnak a színésznek. Ember legyen a talpán, aki ezek alapján lázba jön egy nagy Pókemberes filmes univerzumtól, amiben mindenki benne van, csak éppen Pókember hiányzik belőle látványosan. 

A dolgot különösen zavarossá teszi, hogy egyszerre három filmes univerzum keveredik jelenleg a Sony-nál. Ott van az animációs, multiverzum Miles Moralessel, ott van az MCU féle Pókember Tom Hollanddal, és itt van nekünk az egyelőre Pókembermentes Pókverzum is, amiben nem tudjuk, hogy ki lesz Pókember, illetve hogy kinek milyen sorsot szánnak a késztők.

Eddig Venom, Morbius és (az előzetes alapján) Kraven is pozitív antihősök a saját filmjeikben, így kellene majd őket Pókember ellen harcba küldeni. A Sony már rendelkezik konkrét bemutató naptárral, de ebből sem látszik semmi abból, hogy hova futhat ki ez a furcsa univerzumépítés, ami még a DC próbálkozását is messze alulmúlja.

Igaz, az említett naptár is tele van kérdőjelekkel, és a folytatás nagyban múlik majd a Kraven és a Venom 3 idei szereplésén. Elég vészjósló, hogy az eddigi filmek folyamatosan csökkenő bevételi számokat, illetve kritikai visszajelzéseket is kaptak - ezek nem jelentenek valami túl jó alapot egy univerzumépítéshez (a százalékok a kritikaösszesítő Rotten Tomatoes oldalról származnak kritikusok/nézők):

Venom (2018) - 856 millió (30% / 80%)

Venom 2 (2021) - 507 millió  (57% / 84%)

Morbius (2022) - 167 millió (15% / 71%)

Madame Web (2024) ~ 92 millió (12% / 57%)

Bár a szuperhősfilmeket korai lenne még temetni, a közönség érezhetően megcsömörlött kissé a rengeteg szuperhőstematikájú alkotástól. Idén a Marvel egy kis pihenőt is tart, hiszen az utóbbi években gyakorlattá váló 3-4 mozifilm helyett csak 1 filmet mutatnak be, a Deadpool & Rozsomákot.

Ez akár kapóra is jöhet a Sony-nak, akik idén három filmmel terveznek, tehát valamivel kevésbé telített a mozis naptár szuperhősökkel, de az első próbálkozás csúnyán alul teljesített, még a film egyik főszereplője, Sydney Sweeney is a film bukásán viccelődött (a Madame Webnek még az eddigi bevételei kétszeresét kellene összekalapoznia ahhoz, hogy nullszaldós legyen a 80 millió dolláros gyártási költség).

A Sony-nál egyszerűen nem látszik, hogy lenne egy masszív csapat, akik egy egységes univerzumot építenek. Sem a forgatókönyvírók, sem a rendezők tekintetében nem találkozunk izgalmas nevekkel, és az eddigi filmek minősége is inkább a 2000-es évek közepét idézi, amikor a stúdiók gyakran még annyira nem bíztak a szuper erővel megáldott hősökben, hogy egyszerű műfaji sablontörténetekbe helyettesítették be őket (pl.: Szellemlovas, Elektra, stb.).

Pedig mindenkinek majd kiszúrja a szemét, hogy ha kellően kreatív emberek kezébe kerül az irányítás, akkor ezek a filmek lehetnének akár jók is. Az animációs részleg jó kezekben van Phil Lord és Christopher Millernél, Tom Holland élőszereplős filmjei pedig eddig jól működtek az MCU-n belül A kérdés már csak az, hogy akkor miért nem keresnek a Sonynàl egy épkézláb embert a "Pókverzum" élére is?

 

 

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás