promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Római birodalomként omlik össze a Marvel Univerzum, Rober Downey Jr. kész átlépni a Rubikont
Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Mióta lezárult az Végtelen Saga, a stúdió látványosan keresi a helyét, hiába mondja azt Kevin Feige, hogy még semmit sem láttunk, most jön csak a java, a stúdió folyamatosan a válság jeleit mutatja.

A régi hősök kemény magjából szinte mindenki meghalt vagy szögre akasztotta a szuperhősgúnyát, az új hősök többségét pedig nem igazán szerette meg a közönség. Hiába volt viszonylagos siker a Shang-Chi mozifilm (432 millió), mély hallgatás honol a folytatása körül, és hasonlóan járt a sokkal vegyesebb fogadtatásban részesülő Örökkévalók is (402 millió).

A Hangya harmadik részének nyilvánvaló szándékát, miszerint Scott helyét a lánya vegye át, kicsit elkomolytalankodták a sok CGI közben, és a film még a kasszáknál is csúnyán alulteljesített a korábbi részekhez képest (476 millió). Florence Pugh debütálása valamivel jobban sikerült, de a Fekete Özvegy mozifilmes búcsúzását a koronavírus vágta tönkre (379 millió). 

Értékelhető box office sikert csak a már jól bevezetett figurák értek el, a két Pókember  folytatás (1,132 & 1,916 milliárd), a Thor  és A galaxis őrzői trilógiazárója (854 & 845 millió), illetve a kiemelkedő növekedést elérő Dr. Strange sequel  (955 millió). A második Fekete párduc tavaly ugyan még hozta a számokat (869 millió), de a film minőségén és mozikasszás eredményein komoly nyomot hagyott Chadwick Boseman hiánya.

A hullámzó színvonalnak és a megcsappant érdeklődésnek több oka is van, ezek közül talán a legfontosabb a Disney+

A stúdió elképesztő tempóban kezdett el tartalmat gyártani a streaming platformra, ésezért többször is leverte azt a biztonsági lécet, amit egy-egy Marvel produkciónál azért már megszoktunk. A Lokiban vagy a WandaVízióban akadnak ötletes kreatív megoldások, de összességében csak - a mából már nem is olyan rossz - "Marvel középszerek", gyorsan elfelejtjük őket.

Eddig talán a Holdlovag furcsa hősének egyedi hangvétele emelkedett ki a legjobban ebből a sorból, viszont a Ms. Marvel vagy a Titkos Invázió kifejezetten trehány, rossz sorozatok lettek. Az indiai tini épp másodízben bukdácsol a mozikban, pedig a Marvelek előzetesében még Vasembert is bevetették, érezték hogy baj lehet a nézőszámokkal. Ezt itt tudod megnézni:

A Bosszúállók közül Hulk továbbra sem kap újabb önálló mozifilmet, Amazont viszont elég vegyesen fogadták a nézők saját TV-sorozatában. A stafétabot átadása Sólyomszemnél és Amerika kapitánynál történt a leggördülékenyebben, de mély nyomot ezek sem hagytak bennünk - senki sem izgul igazán azért, hogy mi fog történni Kate Bishoppal vagy a szimpatikus buddy cop párossal.

A Végjáték óta tulajdonképpen nem készült olyan Marvel produkció, aminek igazán egyedi, vagy saját hangja lett volna.

Az Oscar-díjas Chloé Zhao által rendezett Örökkévalók lehetett volna a kivétel, a végeredmény azonban eléggé megosztotta a közönséget, sokan nehezményezték a sok LMBTQ elemet.

A Thor és A galaxis őrzőinek harmadik filmje is rendelkezett saját rendezői vízióval, de Taika Waititi és James Gunn stílusát eddig is ismertük. Illetve ne felejtsük el a Sony gyártásában készülő animációs Pókember trilógiát, de ezek a rajzfilmek szintén más ligában játszanak, sőt, valójában az élőszereplős Pókemberek is a Sony zsebét tömik jobban. 

Az egyetlen dolog, amiért a Marvel viszonylag nyugodt lehet, hogy a DC ebben az időszakban is tovább bukdácsolt a filmes univerzumával, idén mindegyik mozis bemutatójuk földbe állt, viszont a konkurencia három filmet is letett az asztalra, ami tudott újat mutatni a zsánerben.

A Joker és a Batman mellett ilyen volt az idei Flash is Andy Muschietti rendezésében, ami bár óriásit bukott, a HBO Max-ra felkerülve megtalálta a közönségét, és a nézők határozottan jobb véleménnyel vannak róla, mint a kritikusok. Akármit is gondoljunk róla, az egyéni látásmódot nehéz elvitatni tőle.

Kevin Feige és a Marvel ugyanakkor maga is tisztában van vele, hogy itt valami elromlott, és idén szeptemberben össze is ültek a fejesek átbeszélni, hogy mit kellene tenni annak érdekében, hogy a Marvel megint régi fényében tündököljön, és ne a Római Birodalomhoz hasonlóan hulljon darabokra.

A stúdiónak nem csak kreatív, hanem gyártási problémái is vannak, erről szólt Victoria Alonso idei távozása, aki a speciális effektekért felelős kollégákból hajtotta ki nagy eredménnyel a szuszt, hogy tartani tudják a rendkívül megsűrűsödött premierdátumokat - a Disney azóta már hivatalosan is bejelentette, hogy a Star Wars filmekhez hasonlóan itt is visszavesznek a tempóból.

Ennél nagyobb kihívás, hogy a Multiverzum Saga főgonoszának kiszemelt Jonathan Majors időközben kikerült a képből.

Nem valószínű, hogy a színész magánélete olyan irányba változzon, ami lehetővé tenné a visszatérését, hiába láthatjuk most épp a Loki második évadában (ami azzal az ígérettel búcsúzott, hogy a TVA minden variánst szemmel tart, hogy ne okozzon galibát). Vagy a színészt fogják lecserélni, vagy a karaktert helyettesítik be valaki mással - de erre azért nem mernénk nagy összegben fogadni, mert ez egyúttal a multiverzumos koncepció parkolópályára helyezését is jelentené. A Marvel univerzumban egyébként sem példa nélküli a színészváltás, legközelebb például Harrison Ford váltja William Hurtöt Ross tábornok szerepében.

Ez már csak azért sem lehet valódi opció, mert Rozsomák és az X-Menek is a multiverzum révén kerülnek be a Marvel filmes univerzumába, ahogy a Pókemberek már beköszöntek egy alkalommal, másrészt mert ez a legkézenfekvőbb módja annak, hogy az elképesztő méretűre terebélyesedett filmes univerzumot újraindítsák.

Az MCU legnagyobb problémája pontosan az, ami a képregények követését is teljesen ellehetetleníti már hosszú évek óta.

Ha ma valaki csak lekap az újságárus polcáról egy amerikai képregényt, vajmi kevés rá az esély, hogy mindenféle utánaolvasás nélkül megértse, mi történik benne, olyan kaotikussá és követhetetlenné váltak a 60-70-80 éve futó szériák, illetve karakterek, akik minden létező felállásban összeálltak már, és a hősjelmezeket is egymásnak adogatják. Ebben a videóban megnézhettek pár érdekes retcont-ot, azaz egy-egy karakter történetének újraírását:

 

A képregény kiadók most már pár éves rendszerességgel újraindítják az univerzumokat, az eseményjellegű éves crossoverek szinte teljesen elvesztették korábbi jelentőségüket.

Várhatóan ez vár a Marvelre is a Multiverzum Saga végén, és akkor teljesen újra lehet castingolni a legnépszerűbb hősöket, mert amíg pár éve még egy olyan másodvonalbeli karakterrel is óriási sikereket lehetett elérni, mint amilyen a Fekete Párduc, a Hangya, vagy Marvel Kapitány volt, addigra ezek a próbálkozások mostanában folyamatosan hasalnak el.

Variety értesülései szerint a döntéshozók azt is fontolgatják, hogy a régi, már elhalálozott Bosszúállókat visszahozzák, így ismét Robert Downey Jr. lehetne Vasember, Scarlet Johannson a Fekete Özvegy, és Chris Evans Amerika Kapitány.

Utóbbi korábban már nyilatkozott is róla, hogy soha nem mondd, hogy soha, Robert Downey Jr. pedig nem hivatalos értesülések szerint már beleegyezett egy esetleges visszatérésbe. A felvetés igencsak megosztotta a rajongókat, hallgassatok bele például a The Critical Drinker véleményvideójába:

 

Ha ez valóban megtörténik, az kreatív értelemben mindenképpen csalódást keltő megoldás lenne, hiszen nyilvánvalóan nem ez volt a terv, mikor kitűzték a Bosszúállók: A Kang-dinasztia premierdátumát, és pont az ellenkezője annak, amit a konkurencia meglépett a Flashben, hiszen ők épp a tisztalap reményében rebootolják a DC univerzumot, nem pedig azért, hogy visszahozzanak régi hősöket, hiába megszokott dolog a holtakat feltámasztani a képregények oldalain. Ugyanakkor az is biztos, hogy minden rajongó rohanna megnézni az epikus visszatérést, és

Tony Stark az univerzum felének megmentése után a Marvel Stúdiót is megmentené.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás