A borostás arcú Szacsvay Lászlót idősek otthonába rakták, és megcsinálták vele az elmúlt évek egyik legjobb magyar elsőfilmjét
Olvass tovább...
Nehéz elképzelni ezt a helyzetet, de kevés olyan dolog van, amin manapság meglepődnénk.
Az elmúlt években joggal érezhettük úgy, mintha csak egy filmben lennénk. Sorra következtek be olyan események, melyekre egyáltalán nem voltunk felkészülve, és azt hittük, hogy soha nem történhetnek meg. Ezeket alighanem nem kell részletezni, hiszen mindenki tudja, miről van szó.
Így aztán felesleges is azon gondolkodni, hogy az Egyesült Államok szétesése lehetetlen opció, és bár a Polgárháború totális fikció, vannak benne olyan elemek, amik bármikor élesedhetnek és teljesen kiszámíthatatlan következményei lehetnek.
Olvass tovább...
Való igaz, az USA hatalmas és a nemzeti egység kívülről mindennél erősebbnek tűnik, a válságok, a katasztrófák, a politikai ellentétek, és a generációs kihívások mind-mind megtépázzák ezt a kényes egyensúlyt, amiben több mint 330 millió ember éli mindennapjait.
Ez ugyanúgy feltűnik az apróbb jelekből – így a lángoló épületek, melyeket senki nem fog eloltani -, mint a nagy egészből, ami a metropoliszokat óriási, lelküket vesztett betonsivatagként ábrázolja. Az emberek ugyan próbálják korábbi életük romjait egyben tartani, de amikor nincs áram, nincs tömegközlekedés, sem épkézláb tájékoztatás, akkor a kétségbeesés válik az uralkodóvá.
Olvass tovább...
Főhőseink kameráin keresztül követhetjük nyomon az eseményeket, Kirsten Dunst pedig tökéletesen hozza azt a karaktert, aki a komplett sajtót ábrázolja, már ami még megmaradt belőle. Egy kiégett, a szenzáció végső, legborzasztóbb képsorait hajszoló fotóriportert, aki még egy utolsó nagy durranást szeretne.