Hatalmas áttörés, megfejtették a piramisok építésének rejtélyét

Borítókép:  Profimedia

Megdönthetetlen bizonyítékot találtak a piramisok építéséről.

Az egyiptomi piramisok régóta lenyűgözik az embereket szerte a világon. Nem csak építészeti csodák, hanem a rejtély és az ókori civilizációk lenyomatai is. Egy új, áttörést hozó tanulmány most új fényben tárja fel, miért éppen azokat a helyszíneket választották ki az egyiptomiak piramisaik építésére. Az eredmények meglepőek és mélyebb megértést nyújtanak az ókori egyiptomi kultúráról és vallásról.

A tanulmányt a Heritage Daily tette közzé, amely a világ egyik vezető tudományos és történelmi híreket közlő weboldala. A kutatást Dr. Sarah Parsekian, a Kairói Egyetem régészeti tanszékének vezetője és csapata végezte, akik az elmúlt években számos expedíciót vezettek Egyiptom különböző piramishelyszíneire.

A kutatás célja az volt, hogy megértsék, miért éppen azokat a helyszíneket választották ki az egyiptomiak a piramisok építéséhez. Az ókori Egyiptom területén több mint 100 piramist építettek, de a legismertebbek közülük Gízában találhatóak: a Nagy Piramis, Khephrén piramisa, valamint Mükerinosz piramisa. A kutatók régebben is foglalkoztak már azzal a kérdéssel, hogy miért éppen ezeket a helyszíneket választották, de az új tanulmány új megvilágításba helyezi a témát.

Dr. Parsekian és csapata szerint az egyik legfontosabb tényező a helyszínek kiválasztásában a geológia volt. A kutatók felfedezték, hogy a piramisok többségét olyan helyeken építették, ahol a talaj rendkívül stabil volt. Ez különösen fontos volt, mivel a piramisok hatalmas súlya megkövetelte a szilárd alapot. A kutatók geológiai vizsgálatok segítségével kimutatták, hogy a legtöbb piramis mészkő és homokkő alapra épült, amelyek rendkívül erős és stabil anyagok.

Ezen kívül a vízügyi tényezők is fontos szerepet játszottak. Az egyiptomiak a Nílus folyótól való távolságot is figyelembe vették. A kutatók felfedezték, hogy a legtöbb piramist viszonylag közel építették a Nílushoz, ami megkönnyítette az építőanyagok szállítását. A Nílus évente árad, és a vízszint emelkedése lehetővé tette, hogy az egyiptomiak könnyen szállítsák a nehéz kőtömböket a folyón keresztül a piramis építési helyszínére.

A geológiai és vízügyi tényezők mellett a vallási és csillagászati szempontok is jelentős szerepet játszottak a helyszínek kiválasztásában. Az egyiptomiak mélyen hittek a túlvilágban, és úgy gondolták, hogy a piramisok a fáraók örök nyugalmának helyei lesznek. Ezért fontos volt számukra, hogy a piramisok helyszíne szent és jelentőségteljes legyen.

Dr. Parsekian csapata felfedezte, hogy sok piramis helyszínét a Nap és a csillagok mozgása alapján választották ki. Az egyiptomiak hittek abban, hogy a fáraók lelkei a csillagokhoz és az égiekhez csatlakoznak a haláluk után. Ezért olyan helyeket kerestek, ahol a piramisok tökéletesen igazodtak a Nap felkeléséhez és lenyugvásához, valamint bizonyos csillagképekhez.

A tanulmány egyik legizgalmasabb része a modern technológiai eszközök használata volt. A kutatók drónok és műholdas felvételek segítségével részletesen feltérképezték a piramisok környezetét. Ezek az eszközök lehetővé tették számukra, hogy olyan részleteket is megfigyeljenek, amelyeket korábban nem lehetett látni. A műholdas felvételek például felfedték, hogy sok piramis helyszíne közelében korábban vízfolyások vagy tavak voltak, amelyek ma már kiszáradtak. Ez további bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy a víz közelsége fontos szerepet játszott a helyszínek kiválasztásában.

Az új tanulmány jelentős mértékben hozzájárul az egyiptomi piramisok megértéséhez. Dr. Parsekian és csapata bebizonyította, hogy a piramisok helyszíneinek kiválasztása nem véletlenszerű volt, hanem gondos tervezés és figyelem eredménye.