A kínaik ezzel megölhetik az akkumulátorpiacot, egyetlen elemmel 50 évig töltheted a cuccaidat
Olvass tovább...
Többek között az autózás is sokkal olcsóbb lehet.
A mérnökök egy új lítiumakkumulátort fejlesztettek ki jobb elektródákkal, amelyek jelentősen megváltoztathatják a töltési sebességet. Az új akkumulátoruk kevesebb mint öt perc alatt töltődik fel, ami gyorsabb, mint bármely jelenleg a piacon kapható akkumulátor, különösen, ha elektromos járművek akkumulátorairól van szó.
Olvass tovább...
A kutatók egy olyan rendszert vizsgáltak, amelyben a töltés és a kisütés között aszimmetria volt - nagyon gyorsan kellett tölteniük, miközben nagyon lassan kellett kisütniük. Megvizsgálták, hogy a kémiai reakciók milyen sebességgel mennek végbe, összehasonlítva az egyes vegyi anyagoknak a reakció helyszínére való eljutási sebességével.
Úgy találták, hogy az indium érdekes fém az akkumulátorban. Elég gyorsan mozog, de lassú a felületi reakciókinetikája, így elég gyorsan tölthető és lassan kisülhet. Remek jelölt.
"A célunk az volt, hogy olyan akkumulátor-elektródialakításokat hozzunk létre, amelyek a mindennapi rutinhoz igazodó módon töltődnek és ürülnek"
- mondta Shuo Jin, a Cornell Egyetem vezető szerzője a közleményben.
"Gyakorlatilag arra vágyunk, hogy elektronikus eszközeink gyorsan töltődjenek és hosszabb ideig működjenek. Ennek elérése érdekében azonosítottunk egy egyedi indium anódanyagot, amely hatékonyan párosítható különböző katódanyagokkal, hogy olyan akkumulátort hozzunk létre, amely gyorsan töltődik és lassan ürül"."
Az akkumulátor izgalmas, de nem tökéletes. Az indium meglehetősen nehéz, így ez befolyásolja, hogy hol és hogyan lehet ilyen akkumulátorokat használni. A kutatók azonban úgy vélik, hogy létezhetnek olyan ötvözetek, amelyek hasonló előnyös tulajdonságokkal rendelkeznek, mint az indium, de hátrányok nélkül - és ezek lehetnek a jövő akkumulátorai.
Olvass tovább...
Egy ilyen akkumulátor kifejlesztése azt jelentené, hogy a villamosított közlekedés képességei bővülhetnének, mind a tankolás miatti megállások, mind a megtett távolság tekintetében, és sikeresen lehetne küzdeni hatótáv-szorongásnak nevezett jelenség ellen.
"A hatótávolságtól való félelem nagyobb akadálya a közlekedés villamosításának, mint bármely más akadály, például az akkumulátorok költsége és képessége, és mi azonosítottunk egy módszert ennek kiküszöbölésére racionális elektródakialakítással"
- tette hozzá Lynden Archer professzor, aki a projektet felügyelte.
"Ha egy elektromos jármű akkumulátora öt perc alatt feltölthető, akkor, a mindenit, nem kell olyan akkora nagy méretű akkumulátor, amely elég a 483 kilométeres hatótávolsághoz. Megelégedhetünk kevesebbel is, ami csökkentheti az EV-k költségeit, lehetővé téve a szélesebb körű elterjedést."
forrás: Joule