Kellemetlen: a BKK-nak nyilvánosan kellett bocsánatot kérnie, sokan felháborodtak
Olvass tovább...
Mondanánk, hogy sokan rettegtek ettől: de igazából erre lehetetlen volt számítani, a kiakadás mérhetetlen.
Több cikkemben is érintettem már azt az általános mentalitást, amivel én személy szerint nem értek egyet: hogy a budapesti tömegközlekedés rossz, sokak szerint pedig egyenesen ördögtől való. Rendszeres használója vagyok a BKK járatainak és ha én személy szerint az összes megtett utamat leosztom azzal, hogy hányszor találkoztam bármiféle atrocitással, akkor egy egészen picike számot kapunk. Én azonban született optimista vagyok és amúgy is azt mondom, hogy kiemelten lefedett a főváros tömegközlekedés és egyéb közösségi megoldások terén, de valahogy úgy veszem észre, hogy az én véleményemet osztják kevesebben.
Persze rosszabb napjaimon én is tapasztalok problémákat, amelyek kifejezetten bosszantanak, de elenyésző volt az az eset, amikor úgy ért véget a hónap, hogy kaphattam volna többet a 9500 Forintos bérletáramért, mely korlátlan használatot biztosít.
Olvass tovább...
Sokan már eleve azt nehezményezik, hogy miért kell fizetni ezért a szolgáltatásért, mikor vannak országok, ahol ez állampolgári jogon jár és visszatérő elem az is, hogy a jegyellenőrök néha-néha bizony szelektálnak abban, hogy kitől kérnek és kitől nem utazásra jogosító jegyet, vagy bérletet.
Nem olyan régen döbbenten tapasztaltam, mikor a Facebook feldobott egy csoportot, melyben az emberek még mind a mai napig infózzák, hogy ki hol látott ellenőrt és miről lehet majd felismerni. Ez még hagyján, bár úgy gondolom, hogy nagyon stílustalan ingyen használni valamit, aminek aztán panaszkodunk a színvonalára, de sokan azt mondják azért bliccelnek, mert elégedetlenek a színvonallal. Finoman szólva is a 22-es csapdája ez.
Ez még hagyján is lenne, de olyan minősíthetetlen kommenteket hagynak a sofőrökről és az ellenőrökről, hogy az ember zsebében a bicska is kinyílik.
Olvass tovább...
Itt jött szembe az a három hír, amely fontos változást jelenthet Budapest és agglomerációja közlekedésében: egyrészt a munkaerőhiány miatt szeretnék megpróbálni a külföldi munkaerő használatát. Itt azt nehezményezték leginkább, hogy a csak angolul beszélő kollégákkal igen csak nehézkes lesz a tárgyalás. Erről még zajlanak az egyeztetések, de ismét csak magamból tudok kiindulni: finoman szólva is hézagos az angoltudásom, így akár még aggódhatnék is, de életemben ha kétszer kérdeztem valamit a buszsofőrtől, azt is este, buli után, amikor meg ugye az embernek minden nyelv könnyedén megy.
A második változás, ami hatalmas háborgást keltett, hogy szeretnék még több járaton bevezetni az eddig sikeresen működő elsőajtós felszállást, de olyan hírek is felröppentek (bár erről konkrét információt nem találtam), hogy este 8 után ezt minden járaton kötelezővé tennék. Nekem személy szerint tetszik ez a rendszer, már csak azért is, mert utána tudom, hogy le van tudva az ellenőrzés és valóban kevesebb mennyiségű illetéktelen felhasználó van, itt azonban a buszvezetőket szoktam nagyon megsajnálni: rendszeres trükk a csak 10 ezresem van tudsz visszaadni, vagy a csak bankkártyám van, tudok azzal fizetni című megúszások, amikkel általában a sofőr nem tud mit kezdeni, ha szeretné tartani a menetrendet. Rém cikinek tartom.
A harmadik változás pedig, amin rengetegen háborognak, hogy márciustól a BKK bérletekben nagy változás áll be: ezek már NEM lesznek érvényesek a MÁV és a VOLÁN elővárosi szakaszain, tehát azokra a szakaszokra melyek eddig ingyenesek voltak, most külön jegyet vagy bérletet kell váltani, amelyet ezentúl bele kell kalkulálni a havi költségvetésbe, ha nem szeretnénk bliccelni, vagy autóba ülni. Ez a változás 2024 márciusától lép majd életbe és finoman szólva sem aratott osztatlan sikert a honfitársaink körében.