Őrjöngő nyugdíjas zaklatta a fiatalokat egy budapesti buszon, többen inkább leszálltak
Olvass tovább...
2013 óta nem fordult elő hasonló eset, mint amit most a BKK bejelentett.
A budapesti tömegközlekedés az állandó létbizonytalanság ellenére és korábbi árainak fenntartásával is folyamatosan a fejlesztést és az innovációt helyezte előtérbe: 285 új buszt és 48 új trolit állítottak forgalomba, befejeztél a hatalmas léptékű és régóta esedékes projektet, a hármas metró felújítását, valamint útjára engedték a BudapestGO applikációt, amellyel az emberek könnyedén és gyorsan, sorbanállás nélkül tudnak jegyeket és bérleteket vásárolni, menetrendeket és útvonalterveket böngészni.
Olvass tovább...
Most azonban a rohamosan emelkedő árak és az elszabadult infláció utolérte a BKK-t is és a többi személyszállítási céghez hasonlóan (MÁV-HÉV, MÁV START, Volánbusz) ők is áremelésre kényszerülnek.
Korábban a bliccelők járhattak rosszul, mivel a helyszíni pótdíj 8000 Forintról 12000 Forintra módosult, a 30 napon belül befizetett bírság 16000 Forint helyett 25000 Forintra rúgott, 30 napon túli fizetés esetén pedig 32000 Forint helyett már 50000 Forintot kellett kicsengetni a szabályszegőknek.
Most az eseti jegyek ára változik, ezek után pedig tényleg jobban megéri majd bérlettel utazni:
350 Forint helyett 450 Forint lesz a vonaljegy ára, a helyszínen váltott jegy pedig 450 Forintról 600 Forintra emelkedik. A 10-es gyűjtőjegy eddig kedvezményes opciónak számított, hiszen 10 jegyet vásárolhattunk 3000 Forintért, ennek is vége, mostmár 4000 Forintért tudjuk ezt megvenni.
A cég az áremelést azzal magyarázza, hogy bár szemmel láthatóan sokan használják a közösségi közlekedést, bevételük azonban évről évre rohamosan esik, költségeik pedig egyre magasabbra rúgnak, így muszáj meglépniük az emelt árú jegyek bevezetését.
Olvass tovább...
A bérletek ára változatlan marad és európai szinten kifejezetten olcsónak számít: felnőtt bérlettel 9500 Forintért, diákként 3450 Forintért, nyugdíjasként pedig 3330 Forintért lehet korlátlanul igénybe venni a tömegközlekedési járműveket.
Forrás: bkk.hu