promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Újfajta biztosítás jön a népszerű közlekedési eszközre, ennyit kell majd fizetni érte

Újfajta biztosítás jön a népszerű közlekedési eszközre, ennyit kell majd fizetni érte

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Több tízezer embert érinthet, túl sok a baleset, ezért lépni kellett.

Magyarországon is egyre népszerűbb a mikromobilitás, sokan gondolják úgy, hogy nincs szükség méregdrága elektromos autóra ahhoz, hogy tisztábbá és költséghatékonyabbá tegyék a közlekedésüket. Nem is véletlen, hogy elterjedtek az e-rollerek, mostanra már százezer is lehet belőlük az országban.

Az elektromos rollerek ugyanakkor rendkívül megosztóak, az autósok többsége kimondottan ellenzi a jelenlétüket, sokan be is tiltanák, vagy szigorítanák a használatukat. Ebben van is valami, hiszen gyakorlatilag bárki rollerre pattanhat, az is, aki semmit nem tanult még korábban a KRESZ-ről, ez pedig komoly bonyodalmakat okozhat.

Ráadásul többségük legalább 25 km/órával képes menni, és a gyorsulásuk is figyelemre méltó. Hasonló a helyzet az elektromos kerékpárokkal, azok viszont valamennyire stabilabbak, míg a roller már kevésbé, egy esés esetén pedig jó eséllyel az arcunkat érheti ütés, ami 25-nél már nagyon súlyos sérüléseket eredményezhet – főleg védőfelszerelés híján.

Mivel megszaporodtak a rolleres balesetek, és sajnos nemrég egy tragikus végkimenetelű esés is történt Magyarországon, ezért nagyon is jogosnak tűnik a részletesebb és szigorúbb törvényi szabályozás, ami július 16-tól lép érvénybe.

Ebbe beletartozik az is, hogy a 25 kilogramm súlyhatár és 25 km/óra végsebesség fölötti járművekre kötelező biztosítást kell kötni – ezek közé tartoznak a nagyobb teljesítményű elektromos rollerek is.

Habár Szobonya László, a Groupama gépjárműbiztosítási termékmenedzsment vezetője szerint sok még az ismeretlen tényező, több biztosító is a segédmotorkerékpár árazásából indult ki. A díjszintek valószínűleg jelentős szórást mutatnak majd, ám egy évre várhatóan 5-25 ezer forint között lehet az átlag - írják közleményükben.

„Gondoljunk arra, hogy egy e-rolleres mekkora kárt tud okozni egy másik járműben, illetve mekkora sérülést okozhat egy elütött járókelőnek. Míg egy másik jármű könnyen megúszhatja egy kisebb karcolással vagy horpadással, egy elsodort gyalogos sérülései vélhetően sokkal magasabb kárkifizetést eredményezhetnek egy elhúzódó kórházi kezelés következtében”

– fogalmazott a szakember.