Nagyot változtatott menetrendjén a MÁV, hónapokig másképp alakul a vonatközlekedés ezeken a vonalakon
Olvass tovább...
Kisebb csoda, hogy senki nem sérült meg a rémisztő ütközésben.
Autó és vonat ütközésénél három dolog egészen biztos. Az egyik, hogy az autós figyelmetlenségével szinte minden baleset elkerülhető lenne. A másik, hogy a vonat féktávja jóval hosszabb, így hiába észleli a mozdonyvezető a bajt, sokszor már nem tud mit tenni. A harmadik, hogy ilyenkor csak a szerencse/sors/teremtő segíthet elkerülni a tragédiát.
Habár az átjáróban csupán andráskereszt volt, ez csak még nagyobb körültekintésre kellene, hogy ösztönözze az autósokat. Igazából a fénysorompó fehér jelzésénél is nagyon alaposan körül kell nézni, hát még itt.
Ugyanezen a napon, alig néhány órával később Adácsnál egy vonat és egy kamion ütközött, a mozdony ebben az esetben ki is siklott, itt a fény- és félsorompó technikai okok miatt nem működött – szintén kiemelten kell figyelni az átjáróban ebben az esetben is a sofőröknek.
Olvass tovább...
Hatalmas probléma az átjárókban történő balesetek száma, épp ezért a MÁV két évvel ezelőtt kampányt indított, hogy felhívja a közlekedők figyelmét, akkor ezt írta az állami vasúttársaság:
„Magyarországon 2021-ben összesen 62 ember halt meg vasúti balesetben a KRESZ szabályok megszegése, vagy a közlekedők figyelmetlensége miatt. Vasúti átjárós baleset 86 volt, amiből 16 követelt emberéletet 17 áldozattal, 15 végződött súlyos- és 14 könnyű sérüléssel, a többi esetben anyagi kárt regisztrált a vasúttársaság.”
Forrás: Kékvillogó, MÁVINFORM