Olvass tovább...
Ez az egész hétvégi programodat érintheti, de ezentúl mindennap érdemes figyelni, ha nem akarsz meglepetést.
Biztosak vagyunk benne, hogy Magyarországon mindenkinek van egy olyan története, ami valamilyen úton-módon a vonatozással van kapcsolatban. A vonatozásnak van valamiféle vadnyugati romantikája, még a 21. században is - bár az újabban már Magyarországon is egyre több vonalon közlekedő hipermodern vonatok már nem is hasonlítanak a régi nagy öreg szerelvényekre: ha például Észak-Magyarországot, a Börzsöny környékét és Nógrád megye kis falvait vonatoznánk be, ott még találkozhatunk a 2 mozdonyból álló Bzmot-okkal is, amikben békés sebességgel utazhatjuk át a gyönyörű tájat, bőven van időnk nézelődni is.
Olvass tovább...
A MÁV, vagyis a Magyar Államvasutak feladata nem kisebb, mint nagyjából az egész ország vonatközlekedésének a megszervezése. Ez kétségkívül óriási feladat, és bizony olykor-olykor már előfordult, hogy nem mindig a legharmonikusabb módokon működött a vonatközlekedés az országban bizonyos vonalakon (köznépi magyarázat a MÁV nevének jelentésére a "Mindig Állunk Valahol"). A vállalat ennek ellenére öles léptekkel halad a 21. századba, egyre modernebb járműparkkal, applikációkkal, és kiterjedt bérletvásárlási lehetőségeivel.
Olvass tovább...
Az állami cég legújabb közleményében egy újonnan bevezetni kívánt gyakorlatra kívánta felhívni a figyelmet, miszerint ezentúl egyes vonalakon a megállóhelyeken csak akkor fog megállni a vonat, amennyiben van le- vagy felszálló utas. A gyakorlatot már eddig is alkalmazták 20 vonalon, most ezekhez az állomásokhoz csatlakoznak újabbak, például a Tatabánya-Oroszlány vonalon, ami fontos változásnak bizonyul.
A vállalat az intézkedéstől azt reméli, hogy hozzájárul a cég költséghatékonyabb működéséhez, csökken az üzemanyag és áramfelhasználás is. Fontos azonban, hogyha a vonaton nincs megállásjelző, akkor mindenképpen megáll az állomáson - ezt a vonatok modernizációja orvosolhatja.
Visszakanyarodva első mondatunkhoz: mindenkinek van valamilyen sztorija a MÁV-val és nem ritka az sem, hogy ezek a sztorik még a híradóba is bekerülnek. Itt például egy igen különös magyarázattal szolgáltak arra, hogy miért késnek a szerelvények:
Forrás: kemma.hu