A legendás náci aranyvonat Budapestről indult, kincsei egy része máig sem került elő
Olvass tovább...
Ez az egész hétvégi programodat érintheti, de ezentúl mindennap érdemes figyelni, ha nem akarsz meglepetést.
Biztosak vagyunk benne, hogy Magyarországon mindenkinek van egy olyan története, ami valamilyen úton-módon a vonatozással van kapcsolatban. A vonatozásnak van valamiféle vadnyugati romantikája, még a 21. században is - bár az újabban már Magyarországon is egyre több vonalon közlekedő hipermodern vonatok már nem is hasonlítanak a régi nagy öreg szerelvényekre: ha például Észak-Magyarországot, a Börzsöny környékét és Nógrád megye kis falvait vonatoznánk be, ott még találkozhatunk a 2 mozdonyból álló Bzmot-okkal is, amikben békés sebességgel utazhatjuk át a gyönyörű tájat, bőven van időnk nézelődni is.
Olvass tovább...
A MÁV, vagyis a Magyar Államvasutak feladata nem kisebb, mint nagyjából az egész ország vonatközlekedésének a megszervezése. Ez kétségkívül óriási feladat, és bizony olykor-olykor már előfordult, hogy nem mindig a legharmonikusabb módokon működött a vonatközlekedés az országban bizonyos vonalakon (köznépi magyarázat a MÁV nevének jelentésére a "Mindig Állunk Valahol"). A vállalat ennek ellenére öles léptekkel halad a 21. századba, egyre modernebb járműparkkal, applikációkkal, és kiterjedt bérletvásárlási lehetőségeivel.
Olvass tovább...
Az állami cég legújabb közleményében egy újonnan bevezetni kívánt gyakorlatra kívánta felhívni a figyelmet, miszerint ezentúl egyes vonalakon a megállóhelyeken csak akkor fog megállni a vonat, amennyiben van le- vagy felszálló utas. A gyakorlatot már eddig is alkalmazták 20 vonalon, most ezekhez az állomásokhoz csatlakoznak újabbak, például a Tatabánya-Oroszlány vonalon, ami fontos változásnak bizonyul.
A vállalat az intézkedéstől azt reméli, hogy hozzájárul a cég költséghatékonyabb működéséhez, csökken az üzemanyag és áramfelhasználás is. Fontos azonban, hogyha a vonaton nincs megállásjelző, akkor mindenképpen megáll az állomáson - ezt a vonatok modernizációja orvosolhatja.
Visszakanyarodva első mondatunkhoz: mindenkinek van valamilyen sztorija a MÁV-val és nem ritka az sem, hogy ezek a sztorik még a híradóba is bekerülnek. Itt például egy igen különös magyarázattal szolgáltak arra, hogy miért késnek a szerelvények:
Forrás: kemma.hu