Holnaptól már kezdetét veszi a kötelező akciózás a nagyobb áruházláncokban. Összeszedtük, hogy melyik termékeknél kell keresni az akciókat.
Régebben még kikapcsolódás is lehetett lemenni a boltba Magyarországon, és körbenézni, hogy milyen újdonságot találjunk magunknak reggelire, ebédre, vagy éppen vacsorára. Most már a többség csak azt figyeli, hogy ne hagyjon ott rengeteg pénzt a végén, így csak a legalapvetőbb alapanyagokat vásárolja be, persze ezekből is kevesebbet, mint régen. Az infláció miatt érezhetően vissza is esett a boltok forgalma.
Anno Gulyás Gergely kancelláriaminiszter egy Kormányinfón jelentette be, hogy az árstopot június végéig meghosszabbítják, és jönnek a kötelező akciók is. Ennek a lényege, hogy Magyarországon az alapvető élelmiszereket 20 kategóriába sorolják. Ezek közül minden héten egyet legalább 10 százalékos árengedménnyel kell adnia a kiskereskedőnek az előző 30 nap legalacsonyabb árához képest.
Olvass tovább...
Persze sokan még mindig nem tudják, hogy mi az a 20 termék, aminél keresni kell az akciót, de most megmutatjuk:
- Baromfihús
- Sertés-, marhahús, egyéb húsféleségek
- Hal, halkonzerv
- Húskészítmények
- Tej, tejföl és helyettesítői
- Joghurt és egyéb savanyított készítmények
- Egyéb tejtermék
- Sajt
- Vaj, margarin és készítményei
- Egyéb zsiradékok (növényi és állati)
- Kenyér
- Péksütemények
- Száraztészta, rizs, egyéb cereáliák
- Liszt, cukor, tartósított lisztesáru
- Friss zöldség
- Friss gyümölcs
- Gyümölcs-, zöldséglé
- Készételek, fűszerek, ételízesítők
- Kávé, tea
- Ásványvizek és üdítőitalok
Az ATV híradójának megszólalt nyilatkozott a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség is, akik szerint mivel a plakátokon mind a 20 terméket fel kell tüntetni, a vevőknek bonyolult lesz majd kibogarászni, hogy az adott boltban éppen melyik az akciós termék.
Olvass tovább...
Azt is fontos persze kiemelni, hogy árstopos terméket nem lehet belevenni az akcióba. Ezért például a tojás alapból nincsen benne a 20 termék között. A Baromfihús azonban ott van, tehát a csirkének valamelyik részét, ami nem csirkemell, vagy csirke far-hát, azt bele kell vonni az akcióba.
A kötelező akciózás csak a nagy hipermarketekre vonatkozik, de ők alapból is hasonló stratégiával csábították be a boltba a vásárlókat, így túl nagy változást nem fogunk tapasztalni. Ráadásul ők állítólag készülnek arra a marketingre is, hogy a kötelező akcióknál még olcsóbban fogják adni a termékeket, vagyis a 10 százalékot alaposan átlépve.
A rendelet szeptember 30-ig lesz érvényben, de akár meg is hosszabbíthatják. Kiderül, hogy a kormány szükségesnek fogja-e ezt érezni a nyár után is.