Kutyát sem érdeklik az RTL műsorai, teljesen megsemmisült a Sztárban sztár All Stars a TV2-n
Olvass tovább...
Jakupcsek Gabriella elmondta a szomorú igazságot a hazai televíziózásról.
Jakupcsek Gabriella, hazánk egyik legismertebb tévés személyisége, a magyar médiában betöltött szerepéről, valamint a televíziózás és rádiózás jövőjéről már számos alkalommal megosztotta gondolatait. Az évtizedek óta a képernyőn lévő műsorvezető számára a folyamatos fejlődés és a ranglétrán való előrelépés sok kihívást tartogatott, főleg nőként. Az utóbbi időben a „Telex Most jövök” című műsor vendégeként is beszélt ezekről a kérdésekről, őszintén kifejtve véleményét.
Az interjú során nem kerülte meg a hazai televíziózás jellegzetességeit, és kiemelte, hogy a változó médiaipar miként befolyásolja a fiatalabb és idősebb generációk szerepét a televíziózásban. Jakupcsek szerint a televíziózás tere változik, és különösen aggasztja, hogy az 50 év feletti műsorvezetők egyre kevesebb lehetőséget kapnak. Az „ötvenesek” generációjáról beszélve megjegyezte, hogy ő maga is ezt a hullámot tapasztalta meg, és aggódik a jövő televíziós arcaiért is, köztük Ördög Nóráért.
Jakupcsek Gabriella számára különösen fájó, hogy a magyar televíziós palettáról lassan eltűnnek az idősebb műsorvezetők. A generációs váltás nehézségeit hangsúlyozva arról beszélt, hogy bár a fiatalabbak is egyre jobban alkalmazkodnak, a középkorú és idősebb műsorvezetők háttérbe szorulása egyre érezhetőbb. Különösen szomorúnak találja, hogy a 40-es, 50-es éveikben járó kollégák egyre ritkábban kerülnek képernyőre. Szerinte a televíziózás világában még mindig van hely az idősebb generáció számára, ha több műfaj és platform létezne a megszokottakon kívül.
Olvass tovább...
Említést tett arról is, hogy bár Ördög Nóra és más sikeres műsorvezetők még tartják a helyüket a médiában, számukra is elérkezik majd az a pont, amikor fel kell tenniük a kérdést, meddig tudják még folytatni ezt a pályát. Jakupcsek reményét fejezte ki, hogy az olyan tehetségek, mint Nóra, tanulnak az idősebb generáció tapasztalataiból, és meglátják, milyen típusú televíziózás biztosítja számukra a hosszú távú sikerességet.
Az interjúban kitért a „Ridikül” című talkshow-val kapcsolatos élményeire is, amelynek ő volt a házigazdája. Ezt a műsort kimondottan szerette, mivel a női perspektívák, beszélgetések, történetek egyedi helyet foglaltak el a magyar médiában. Azonban a Ridikül vezetése során nem mindig érezte magát szabadnak. Megemlítette, hogy korlátozva volt abban, hogy kit hívhat meg a műsorba. Például Falusi Mariannt nem engedték meghívni, amikor az énekesnő jelentősen lefogyott. Jakupcsek számára ez a döntés érthetetlen volt, mivel úgy vélte, hogy egy ilyen történet inspirációt jelenthetett volna a nézők számára.
„Emlékszem, a nagy fogyásokról volt szó, közismert embereket hívtunk, és például a Falusi Mariannt nem lehetett behívni, amikor lefogyott. Számomra indokolatlan”
– mesélte Jakupcsek, hozzátéve, hogy ez a példa jól mutatja, milyen kihívásokkal kellett szembenéznie a médiaiparban.
A beszélgetés során Jakupcsek arra is kitért, hogy szerinte Pálffy István, egykor elismert újságíró és műsorvezető, drámai módon tűnt el a magyar médiából. Mély tisztelettel beszélt róla, kiemelve szakmai hozzáértését és a korábbi újságírói munkásságát. Pálffy eltűnése a képernyőről a mai magyar média világában tükrözi a generációváltás és a struktúrák átalakulásának problémáját.
Olvass tovább...
A műsorvezetőnő szavai rávilágítanak arra a szélesebb társadalmi és kulturális jelenségre, amelyben a médiában való érvényesülés egyre nehezebbé válik a középkorú és idősebb nők számára. Bár Jakupcsek maga is elismeri a változások szükségességét, úgy véli, hogy az idősebb generációnak még mindig van helye a televíziózás világában – különösen, ha több műfaj és lehetőség állna rendelkezésre számukra.
Jakupcsek Gabriella hiteles és elgondolkodtató véleménye a televíziózás változásáról és a női műsorvezetők helyzetéről fontos kérdéseket vet fel. A médiavilág átalakulása megkérdőjelezi az idősebb generációk helyét a képernyőn, ám ő optimista: szerinte ha a fiatalabb generáció tanul az idősebbek tapasztalataiból, a televíziózás új irányokat találhat. A Ridikül példája is rámutat arra, hogy a női történeteknek és tapasztalatoknak még mindig van helyük a képernyőn, és hogy a média világában a szabadság és a kreativitás még mindig alapvető értékek.