promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Rothadó gyümölccsel ver át a Spar, az elégedetlen vásárlóknak se szeri, se száma

Rothadó gyümölccsel ver át a Spar, az elégedetlen vásárlóknak se szeri, se száma

Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Élet
Kategória fejléc
Promotions

Egyre több vendéglátóipari egység és élelmiszerbolt ismerte fel azt, hogy mennyi termékük marad meg nap végére, ami még tökéletesen fogyasztható lenne ám másnap ezt már nem tehetik ki a polcokra.

Ennek a pazarlásnak a visszaszorítására jött létre a Munch nevű kezdeményezés. Ennek a lényege, hogy a nap végén megmaradt termékekből a boltok kis csomagokat állítanak össze, amiket egy applikáción keresztül lehet megvásárolni, majd zárás előtt átvenni.

Nem tudod mi van a csomagban, nem látsz bele, nem nézhetsz bele, így az ételmentés mellett a meglepetésfaktor is izgalmas, nem utolsó sorban pedig féláron juthatunk hozzá a termékekhez.

Mivel el nem adott termékekről van szó, ezért a csomagba közeli lejáratú, esetleg kis szépséghibás termékek kerülnek, amik teljesen fogyaszthatóak, teljes áron azonban már nem lehet őket eladni.

A csomagok összekészítése a vásárlói visszajelzések alapján a legtöbb boltnál nagy műgonddal történik, figyelnek a változatosságra, illetve, hogy egy pakkba tényleg a címkéjének megfelelő termék kerüljön (például pékáru csomag, hűtött csomag, hűtést nem igénylő csomag).

Az egyik bolt azonban csúnyán visszaél a vásárlói bizalmával és rendre rohadt zöldséget és gyümölcsöt, teljesen indokolatlanul párosított termékeket, vagy éppen egy azon termékből több kilót tesz egy csomagba.

Ez a bolt pedig a Spar. Egy nagy Facebook csoportban, ahol a tapasztalatok megosztása a cél, a sok pozitív komment mellett a visszajelzések nagyon nagy aránya arról szól, hogy kit és hogyan vertek át a Sparban.

Az teljesen alap, hogy egy csomagba kerülhet a házi parasztkolbász és a vegán hamburgerhús, ezen tulajdonképpen még mosolyogni is tudna az ember, illetve elképzelhető, hogy egy háztartásban valaki húsimádó, valaki pedig vegán életmódot folytat.

Még azt is lenyelték a vásárlók, hogy a csomagok összeállításánál semmi figyelmet nem fordítanak a változatosságra, így mármár visszatérő poén a Sparos munchoknál, hogy egymást kérdezgetik: hol a banán? Ugyanis nem ritka az az eset, hogy egy gyümölcs csomagba 10-20 banán, vagy egy zöldség csomagba1-2 kiló retek kerül, ami lássuk be, családi szinten is nehezen elfogyasztható rövid időn belül.

Az azonban már mindennek a teteje, hogy rengeteg fotó tanulsága szerint a Sparban úgy értelmezik az ételmentést, hogy egyszerűen kidobni való szemetet tesznek a csomagba .Nem ritka a rohadt, penészes termék, fotók garmadáján láthatóak szétnyílt banánok, rohadt uborkák, penészes avokádók és a rothadás végső fázisában lévő almák, narancsok, barackok. Ezek emberi fogyasztásra nem alkalmasak, így az ételmentés itt abból áll, hogy nem a bolt dobja ki az árut a kukába, hanem megveteti a vásárlóval, aki hazaviszi, kibontja és ő helyezi a szemetesbe.

A termékeket az eladók válogatják össze, tehát látniuk kellene, hogy mi az ami már nem eladható, arról nincs információnk, hogy hol akad el a szortírozás és miért végzik ezek az áruk mégis a jóhiszemű vásárlónál. Az biztos, hogy ennyi esetben emberi figyelmetlenségről nem beszélhetünk.

A helyzet már odáig fajult, hogy a vásárlók egy-egy ilyen csalódott poszt után egymásnak esnek, mert a többség szerint aki ennyi rossz visszajelzés után még mindig esélyt ad a boltnak, az meg is érdemli a csomagnak nehezen nevezhető vackot, amit kap.

A Munchnál hallgatnak, aki nagyon hepciáskodik, az kap kárpótlást, esetleg visszafizetik a termék árát, azonban a rossz szájíz ezek után is megmarad és a csalódottság érzése bizalmatlanságot szül, így esetleg más boltoknak, akik tisztességesen vesznek részt ebben már esélyt sem adnak a pórul járt vevők.

Az pedig főleg felháborító, hogy egy ekkora bolthálózat megengedi magának azt, hogy egy ilyen szuper kezdeményezést így tönkretegyen.

Ha neked is van hasonló tapasztalatod a Sparral, vagy bármelyik más bolttal, akkor írd meg nekünk az info@promotions.hu címre.

FRISSÍTÉS: Cikkünk megjelenése után a cég hivatalos válaszlevélben reagált a fentiekre, soraikat változtatás nélkül közöljük!

Tisztelt promotions.hu Szerkesztőség!

Nemrégiben találkoztunk az Önök oldalán közzétett cikkel, amelyben a MUNCH kezdeményezésünket és a SPAR-ral való együttműködést tárgyalják. Komolyan vesszük az ilyen típusú visszajelzéseket, és nagyon fontos számunkra, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsuk.
A cikk címe: Rothadó gyümölccsel ver át a Spar, az elégedetlen vásárlóknak se szeri, se száma
Szeretnénk tisztázni, hogy ezek az állítások nem felelnek meg a valóságnak. Az MUNCH kezdeményezésünknek és a SPAR-ral való együttműködésünknek köszönhetően több tízezer jó minőségű ételcsomagot sikerült megmentenünk, amit a vásárlóink nagyra értékeltek. Ez a projekt nem csak a pazarlást csökkenti, hanem jelentős pozitív hatással van a környezetre is. A panaszok aránya pedig az összes megrendelésre vetítve kevesebb mint negyed százalék, ami rendkívüli mértékben alacsonynak számít, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ezek a csomagok jellemzően lejárat közeli termékeket tartalmaznak. Mind a MUNCH, mind a SPAR nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minőségi termékeket helyezzen el a csomagokban, de elismerjük, hogy az emberi hiba lehetősége mindig fennáll. Minden panaszt komolyan veszünk, és minden olyan esetben, ha jogos panasz érkezik be, a vevőket kárpótoljuk.
Felkérjük a szerkesztőséget, hogy módosítsák a cikkben szereplő információkat és a cikk címét is, hogy a tartalom tükrözze a valós helyzetet. Az Önök cikkének hatására sokan félreértelmezhetik a kezdeményezés célját és működését, amelynek központi eleme a transzparens kommunikáció. Hiszünk abban, hogy az ételmentés fontos, amelyhez minden tőlünk telhetőt hozzáteszünk, és bízunk benne, hogy ebben Önök is a partnereink tudnak lenni.
Köszönettel:

Albert