Olvass tovább...
Egyre több vendéglátóipari egység és élelmiszerbolt ismerte fel azt, hogy mennyi termékük marad meg nap végére, ami még tökéletesen fogyasztható lenne ám másnap ezt már nem tehetik ki a polcokra.
Ennek a pazarlásnak a visszaszorítására jött létre a Munch nevű kezdeményezés. Ennek a lényege, hogy a nap végén megmaradt termékekből a boltok kis csomagokat állítanak össze, amiket egy applikáción keresztül lehet megvásárolni, majd zárás előtt átvenni.
Nem tudod mi van a csomagban, nem látsz bele, nem nézhetsz bele, így az ételmentés mellett a meglepetésfaktor is izgalmas, nem utolsó sorban pedig féláron juthatunk hozzá a termékekhez.
Mivel el nem adott termékekről van szó, ezért a csomagba közeli lejáratú, esetleg kis szépséghibás termékek kerülnek, amik teljesen fogyaszthatóak, teljes áron azonban már nem lehet őket eladni.
Olvass tovább...
A csomagok összekészítése a vásárlói visszajelzések alapján a legtöbb boltnál nagy műgonddal történik, figyelnek a változatosságra, illetve, hogy egy pakkba tényleg a címkéjének megfelelő termék kerüljön (például pékáru csomag, hűtött csomag, hűtést nem igénylő csomag).
Az egyik bolt azonban csúnyán visszaél a vásárlói bizalmával és rendre rohadt zöldséget és gyümölcsöt, teljesen indokolatlanul párosított termékeket, vagy éppen egy azon termékből több kilót tesz egy csomagba.
Az teljesen alap, hogy egy csomagba kerülhet a házi parasztkolbász és a vegán hamburgerhús, ezen tulajdonképpen még mosolyogni is tudna az ember, illetve elképzelhető, hogy egy háztartásban valaki húsimádó, valaki pedig vegán életmódot folytat.
Még azt is lenyelték a vásárlók, hogy a csomagok összeállításánál semmi figyelmet nem fordítanak a változatosságra, így mármár visszatérő poén a Sparos munchoknál, hogy egymást kérdezgetik: hol a banán? Ugyanis nem ritka az az eset, hogy egy gyümölcs csomagba 10-20 banán, vagy egy zöldség csomagba1-2 kiló retek kerül, ami lássuk be, családi szinten is nehezen elfogyasztható rövid időn belül.
Olvass tovább...
Az azonban már mindennek a teteje, hogy rengeteg fotó tanulsága szerint a Sparban úgy értelmezik az ételmentést, hogy egyszerűen kidobni való szemetet tesznek a csomagba .Nem ritka a rohadt, penészes termék, fotók garmadáján láthatóak szétnyílt banánok, rohadt uborkák, penészes avokádók és a rothadás végső fázisában lévő almák, narancsok, barackok. Ezek emberi fogyasztásra nem alkalmasak, így az ételmentés itt abból áll, hogy nem a bolt dobja ki az árut a kukába, hanem megveteti a vásárlóval, aki hazaviszi, kibontja és ő helyezi a szemetesbe.
A termékeket az eladók válogatják össze, tehát látniuk kellene, hogy mi az ami már nem eladható, arról nincs információnk, hogy hol akad el a szortírozás és miért végzik ezek az áruk mégis a jóhiszemű vásárlónál. Az biztos, hogy ennyi esetben emberi figyelmetlenségről nem beszélhetünk.
A helyzet már odáig fajult, hogy a vásárlók egy-egy ilyen csalódott poszt után egymásnak esnek, mert a többség szerint aki ennyi rossz visszajelzés után még mindig esélyt ad a boltnak, az meg is érdemli a csomagnak nehezen nevezhető vackot, amit kap.
A Munchnál hallgatnak, aki nagyon hepciáskodik, az kap kárpótlást, esetleg visszafizetik a termék árát, azonban a rossz szájíz ezek után is megmarad és a csalódottság érzése bizalmatlanságot szül, így esetleg más boltoknak, akik tisztességesen vesznek részt ebben már esélyt sem adnak a pórul járt vevők.
Az pedig főleg felháborító, hogy egy ekkora bolthálózat megengedi magának azt, hogy egy ilyen szuper kezdeményezést így tönkretegyen.
FRISSÍTÉS: Cikkünk megjelenése után a cég hivatalos válaszlevélben reagált a fentiekre, soraikat változtatás nélkül közöljük!
Tisztelt promotions.hu Szerkesztőség!
Nemrégiben találkoztunk az Önök oldalán közzétett cikkel, amelyben a MUNCH kezdeményezésünket és a SPAR-ral való együttműködést tárgyalják. Komolyan vesszük az ilyen típusú visszajelzéseket, és nagyon fontos számunkra, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsuk.
A cikk címe: Rothadó gyümölccsel ver át a Spar, az elégedetlen vásárlóknak se szeri, se száma
Szeretnénk tisztázni, hogy ezek az állítások nem felelnek meg a valóságnak. Az MUNCH kezdeményezésünknek és a SPAR-ral való együttműködésünknek köszönhetően több tízezer jó minőségű ételcsomagot sikerült megmentenünk, amit a vásárlóink nagyra értékeltek. Ez a projekt nem csak a pazarlást csökkenti, hanem jelentős pozitív hatással van a környezetre is. A panaszok aránya pedig az összes megrendelésre vetítve kevesebb mint negyed százalék, ami rendkívüli mértékben alacsonynak számít, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ezek a csomagok jellemzően lejárat közeli termékeket tartalmaznak. Mind a MUNCH, mind a SPAR nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minőségi termékeket helyezzen el a csomagokban, de elismerjük, hogy az emberi hiba lehetősége mindig fennáll. Minden panaszt komolyan veszünk, és minden olyan esetben, ha jogos panasz érkezik be, a vevőket kárpótoljuk.
Felkérjük a szerkesztőséget, hogy módosítsák a cikkben szereplő információkat és a cikk címét is, hogy a tartalom tükrözze a valós helyzetet. Az Önök cikkének hatására sokan félreértelmezhetik a kezdeményezés célját és működését, amelynek központi eleme a transzparens kommunikáció. Hiszünk abban, hogy az ételmentés fontos, amelyhez minden tőlünk telhetőt hozzáteszünk, és bízunk benne, hogy ebben Önök is a partnereink tudnak lenni.
Köszönettel:
Albert