Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Na, ez szép: lakóhelytől függően eltérő árat fizethetünk ugyanazon termékért

Na, ez szép: lakóhelytől függően eltérő árat fizethetünk ugyanazon termékért

Élet

Na, ez szép: lakóhelytől függően eltérő árat fizethetünk ugyanazon termékért

Élet

Promotions 21:41

Ráadásul az sem mindegy, hogy egy applikációt a boltban, vagy azon kívül használunk.

Az amerikai Target üzletlánc árképzésén fedezett fel valami nagyon érdekeset a HuffPost. Attól függően, hogy az újságíró mit írt be lakóhelyeként, folyton eltérő árakat kapott ugyanazokra a termékekre.

Chicago külvárosában például egy 18 tekercses vécépapír 15,39 dollárba került, egy New York-i viszont ugyanezt már 15,89 dolcsiért kapta, Los Angelesben pedig 16,29-re ugrott az ár, vagyis a legolcsóbb és legdrágább hely között 90 cent (azaz 250 Ft) eltérés mutatkozott.

Erre persze lehet legyinteni, de sok kicsi sokra megy, még akkor is, ha a dinamikus árképzés nem mai találmány. Az viszont szokatlan, hogy a vásárló anyagi helyzetéről a lakóhelye alapján próbálnak érvényes következtetéseket levonni.

Az Amazon még durvább eszközöket használ, hiszen nagyjából 10 percenként változtatja az árait. Könnyen előfordulhat tehát, hogy valaki bedob az online kosarába egy terméket, és mire eljut a kifizetésig, addigra akár olcsóbban is hozzájuthatott volna az áruhoz. Ezzel a módszerrel

az Amazon 25 százalékkal tudta növelni a profitját.

A Walmart is szívesen alkalmazza a dinamikus árképzést, az online árusított holmikra például gyakran tesz kisebb összegről szóló árcédulát, mint a boltban kaphatókra. A vásárlók számára ekkor annyi engedményt tesz, hogy a weben olcsóbban megrendelt termékeket aztán az üzletben az alacsonyabb árért vehetik át.

A Target nem először hajt végre etikátlannak nevezhető (de törvényes) árazást. 2019-ben például arra figyeltek fel a sajtó munkatársai, hogy az üzletlánc applikációját használók eltérő árat fizettek már attól függően is, hogy az üzletben, vagy a bolton kívül tartózkodtak.

10-féle áru esetében tesztelték a dolgot, és a kísérletet végző újságírók végül 262 dollárral fizettek kevesebbet az adott üzlet parkolójából, mintha bent tartózkodtak volna. Naná, hogy a boltban mindent drágábban adtak, hiszen a vevőt már becsábították, nem kellett tovább hízelegni neki.

Borítókép: Profimedia