A szovjet Tupoljev Tu–144-es után a Concorde másodikként lépte át a hangsebességet a személyszállító gépek közül.
Az első ilyen típusú repülőgép 1969-ben emelkedett a levegőbe, és 1976-tól 27 éven keresztül állt szolgálatban.
A brit-francia üzemeltetésű turbojet meghajtású szuperszonikus utasszállító repülőt 18 évvel ezelőtt kivonták a használatból.
Az utolsó járat 2003. október 24-én indult el. A 2000-es Concorde-katasztrófa, a 2001. szeptember 11-ei terrortámadások és több más kedvezőtlen tényező is szerepet játszott ebben a döntésben.
Sok rekordot felállított, ezek közül a legjelentősebb a London és New York közötti 2 óra, 52 perc és 59 másodperces repülőút volt, 1996. február 7-én. A gépet Leslie Scott kapitány és Tim Orchard elsőtiszt, a fedélzeti mérnök Rick Eades volt.