A saját számlájáról akart pénzt felvenni a nő, a banki dolgozó arcon röhögte, készpénz helyett egészen mást kapott
Olvass tovább...
Vitézy szerint teljesen irreálisak a miniszter vállalásai.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője és fővárosi képviselő, igen éles kritikát fogalmazott meg Lázár János tízpontos vasúti vállalásaival kapcsolatban. Véleménye szerint a bemutatott tervek több helyen naivak, kivitelezhetetlenek, vagy éppen egyenesen értelmetlenek. Vitézy külön kiemelte, hogy míg Csehország vagy Lengyelország éves szinten több mint 1000 milliárd forintot költ vasútfejlesztésre, Magyarország mindössze ennek töredékét szánja erre a területre.
Olvass tovább...
Vitézy szerint a Lázár által bemutatott tervek sajnos (finoman fogalmazva) nehezen összeegyeztethetők a valósággal. Az ígéretek között szerepel például az, hogy ha egy egyetemista vonata havi öt alkalommal húsz percnél többet késik, visszakapja a bérletének tíz százalékát. Egy másik ötlet szerint a balatoni InterCity-járatok mellé pótlóbuszokat indítanának, ha a vonaton nem működik a légkondicionálás. Vitézy szerint ezek a tervek a gyakorlatban szinte megvalósíthatatlanok, és valójában inkább a politikai versenyhelyzetre adott kommunikációs válaszok, mintsem valódi reformok.
A kritikus szerint Lázár János korábbi nagyszabású, 3000 milliárd forintos vasútfejlesztési tervei mára eltűntek, helyüket pedig egy összesen 20 milliárd forint értékű ígéret vette át, amelyek szinte kizárólag kisebb infrastrukturális fejlesztéseket és állomási WC-k felújítását tartalmazzák, miközben a MÁV továbbra is elöregedett járművekkel és működési zavarokkal küzd, miközben az igazgató posztjaiban hamis, kozmetikázott eredményeket kommunikálnak.
Olvass tovább...
A posztban Vitézy Dávid külön kitért arra is, hogy míg más országok a sebességhatár növelésével és nagy volumenű fejlesztésekkel foglalkoznak, Magyarországon ezeket a célokat egyenesen irreálisnak minősítették. A cseh vagy osztrák beruházási szintek töredékét fordítja az ország a vasútra, így marad a lassú haladás, a késő vonatok és a régi szerelvények, miközben jó esetben az állomási WC-k tisztábbá válása jelenti a "reformok" csúcspontját.
Emellett Vitézy figyelmeztetett arra is, hogy a budapesti és vidéki pályaudvarok mögött található fejlesztési területeket 99 évre magánkézbe adják ellenérték nélkül, ami súlyos veszteséget jelent a közvagyon szempontjából.
Hosszú interjú Vitézy Dáviddal: