Még a románok is kiakadtak a magyarokra undorító dolgokat kiabáló drukkereikre, megszólalt egy sportjogász
Olvass tovább...
A fiatal nő meglehetősen nyugtalanító történetet osztott meg.
Képzeljük el, hogy bemegyünk a bankba ahol a pénzünket tároljuk, egy viszonylag egyszerű manőver miatt: némi készpénzre lenne szükségünk. Ekkor viszont ahelyett, hogy átnyújtanák amire szükségünk van, azt a választ kapjuk, hogy ott már nem tartanak készpénzt, ezt a szolgáltatást megszüntették, további szép napot. Meglepő lenne, nem igaz? Pedig pontosan ez történt Taryn Comptonnal, akit teljesen ledöbbentett ez a fejlemény, szerintünk jogosan.
Egyik legnagyobb ausztrál bank, az ANZ, új politikát vezetett be: a bankfiókok már nem tartanak készpénzt a pultnál, és az ügyfelek csak ATM-en keresztül tudnak hozzájutni a pénzükhöz. A változás viszont nem éppen "demokratikus" keretek között zajlott: az ügyfelek véleményét egyáltalán nem kérték ki, sőt, még csak értesítést sem kaptak a változásról.
Taryn Compton, aki a @basketballmumma néven ismert a TikTokon, egy házfelújítás közepén tartott, amikor viszonylag sürgősen szüksége lett volna 3500 dollár (ausztrál) készpénzre.
A nőt annyira megviselte az eset, hogy videót is készített róla a saját TikTok-csatornájára. Mivel nem volt nála a bankkártyája, gondolta, majd a pultban az ügyintéző segít neki elintézni a dolgot, de nagyon nem az lett az eredmény, amit mindenki várt volna.
Olvass tovább...
A banki ügyintéző pénzkiadás helyett ugyanis közölte vele, hogy a fiókban már nincs készpénz, csak az ATM-ből lehet pénzt felvenni. A segítőkészségre nem lehet panasz, a bank alkalmazottja ugyanis felajánlotta, hogy létrehoz egy virtuális kártyát, és akkor tudja használni az ATM-et. Az ötlet jó volt, de a technika ördöge úgy döntött, hogy itt ma semmiképp nem lesz készpénzfelvétel: az ATM hibát jelzett, így Taryn egyáltalán nem tudott hozzájutni a saját pénzéhez. ezen a ponton sajnos az ügyintéző is kifogyott az ötletekből, és azt javasolta, menjen másik banka.
A kaland annyira megviselte, hogy amint lehetősége volt rá fogta, és az összes pénzét, ami az ANZ banknál volt átvitte egy másik banknál vezetett számlájához, majd rövidesen meg is szüntette az ANZ-nél vezetett számlát, a bank minden ügyfél-megtartó praktikája ellenére is.
Olvass tovább...
Messze nem Taryn volt az egyetlen, aki felháborodott az interneten. Videója gyorsan elterjedt, és körülbelül konszenzus alakult ki, hogy az eset felháborító.
Egy kommentelő ezt írta:
„Hogyan fordulhat elő az, hogy egy bankban nincs készpénz? Értem, ha valaki 100 000 dollárt akar felvenni, de azért 3000 dollár nem olyan nagy összeg, hogy ne legyen elérhető.”
Egy másik felhasználó hozzátette:
„A készpénz hivatalos fizetőeszköz, szóval ez nagyon furcsa. Én is átmentem volna másik bankhoz.”
Az ANZ bank szóvivője később elmagyarázta, hogy a döntés hátterében az áll, hogy az emberek egyre ritkábban végeznek készpénzes tranzakciókat, és szerintük az ügyfelek számára elég, hogy az ATM-ek továbbra is biztosítják a készpénzfelvétel lehetőségét - amivel természetesen a közvélemény egyáltalán nem értett egyet, és csak tovább rontott a megítélésükön..
Bár a digitalizáció sokszor kényelmesebb és gyorsabb ügyintézést biztosít, sokan aggódnak amiatt, hogy minden pénzmozgás a pénzügyi intézményeken keresztül történik majd - ez nemcsak a magánélet sérüléséhez, hanem a pénzügyi tranzakciók feletti totális ellenőrzéshez is vezethet.
Az emberek joggal teszik fel a kérdést: ha már egy bankfiókban sem férhetnek hozzá készpénzhez, akkor milyen irányba tart a pénzügyi rendszer? A készpénz nélküli világ gyorsan közeledik, de nem biztos, hogy nagyon örülni fogunk neki.
És hogy mi várható jövőre a fizetések terén itthon? A Pénzcentrum ebben a videóban ennek igyekezett utánajárni:
forrás: Scoop