promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Csúcsra röpítheti a magyar akkugyártást a BYD forradalmi újítása

Csúcsra röpítheti a magyar akkugyártást a BYD forradalmi újítása

Borítókép:  Profimedia
Autó & Motor
Kategória fejléc

Mindent megváltoztat a bejelentés, olyan jön, amire már rég vártak az elektromos autósok.

Az elektromos autók egyik legnagyobb hátrányaiként eddig a hatótávot és a töltés idejét emlegették. A hagyományos járművek pártján állók érvei szerint ugyanis túl hosszadalmas, mire feltöltjük az amúgy is csak 200-300 kilométeres valós hatótávval bíró villanyautókat. A valós hatótáv azért is aláhúzandó, hiszen a gyártók legtöbbször ennél jóval optimistább, „laboratóriumi” körülmények között kiszámolt adatokat adnak meg a katalógusban.

Az elmúlt éveket nézve azonban egyértelmű a fejlődés és bár még tartják magukat a piacon a benzinmotoros autók, a dízeleknél már erőteljesen látszódik a hanyatlás, a keleti nyitással pedig elképesztő mennyiségű elektromos autó áraszthatja el Európát.

Ez végre az árakat is lejjebb szoríthatja, ami szintén fontos tényező lenne, hiszen bármennyire is vonzó alternatíva lehet az elektromos autó sokak számára, a húszmilliós árcédula az a fajta visszatartó erő, amit csakis árcsökkentéssel lehet orvosolni.

Forradalmi áttörés jön az akkugyártásban

Hogy ez mikor vehet olyan fordulatot, ami átbillenti az elektromos autózást a következő mérföldkövén, azon is múlik, hogy milyen tömeggyártási technológiákkal sikerül megoldani a fentebb említett problémákat. Minél olcsóbb ugyanis az előállítás és minél kevesebb hátránya van az elektromos autók használatának, annál többen fogják megfontolni a használatukat.

A Magyarországon is érdekelt BYD most egy olyan megoldással rukkolt elő, ami jelentősen felgyorsítja a töltési időt, és mindössze öt perc alatt képes elérni azt a szintet, amivel újabb 470 kilométert tehetnek meg az autóval. Összehasonlításképp, az eddigi villámtöltés ezt átlagosan 30 perc alatt garantálta.

Bajban a nagy európai gyártók, erre nincs válaszuk

A BYD az elmúlt években gyakorlatilag minden más gyártót lesöpört, a mostani bejelentésükkel pedig száguldásnak indultak a tőzsdén, 6 százalékkal, rekordszintre emelkedtek rövid idő alatt a részvényárfolyamok, amivel a vállalat értéke már eléri a 162 milliárd dollárt.

A Super e platformmal szerelt elektromos autók már a következő hónapban megjelenhetnek a BYD kínálatában, egyelőre a prémium szegmensben. Az 1000 kilowatt töltési teljesítmény kapcsán ugyanakkor még vannak kérdőjelek, ami főleg az akkumulátorokat illeti, a bejelentés azonban így is hatalmas horderejű, és ha a második Tesla 500 kilowattos töltését nézzük, a lemaradás már utcahossznyi. Arról nem is beszélve, hogy a magyarországi akkumulátorgyártásra is jelentős hatással lehet az új technológia.

A BYD Han L lesz az első sorozatgyártásba kerülő modell, amit már percek alatt feltölthetnek: