promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Egy magyar városon múlhat a Tesla bukása, brutálisan szorongatják az elektromos autógyártás aktuális királyát, ez lehet a valódi jövő

Egy magyar városon múlhat a Tesla bukása, brutálisan szorongatják az elektromos autógyártás aktuális királyát, ez lehet a valódi jövő

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

Ha sikerül a trónfosztás, abban nekünk is óriási szerep jut.

Jóllehet jelenleg azt sem tudja mindenki, hogy hogy kell helyesen kiejteni, az elektromos autógyártásban egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a kínai gyártók. Nemrég írtunk a Xiaomi ambícióiról, de a BYD márkáról valószínűleg még többet fogunk hallani a közeljövőben, hiszen az kínai óriás nálunk tervezi megépíteni legelső európai autógyárát.

A kínai BYD lépésről lépésre közelebb került ahhoz, hogy megdöntse Elon Musk Teslájának rekordját, és a világ legnagyobb elektromos járműgyártójává váljon. A hét elején jelentette be, hogy 2023 utolsó negyedévében rekordszámú, 526 ezer kizárólag akkumulátoros járművet értékesített,

decemberben a eladások száma több mint 70 százalékkal nőtt.

Az év során összesen több mint 3 millió megújuló energiával működő járművet értékesítettek, beleértve az elektromos járműveket és hibrideket is. A BYD beszámolt arról, hogy ezen belül közel 1,6 millió darab kizárólag akkumulátoros jármű volt. Ezzel szemben a Tesla 2023-ban összesen 1,8 millió autót szállított le (a gyártás ennél valamivel magasabb, 1 845 985 darab volt). Ráadásul a BYD modelljeinek az árai is elég versenyképes, ebből a tesztvideóból például kiderül, hogy mire kell számítania annak, aki egy BYD Seal vásárlásán töri a fejét:

Bár a Tesla idén még megőrizte elsőbbségét a BYD-vel szemben, a jövőben veszélybe kerülhet piacvezető pozíciója. Az év elején Elon Musk még azt állította, hogy képes elérni a 2 millió kiszállítást, de később a magasabb hitelköltségek nyomása miatt csökkentette a várakozásait.

A BYD növekedését elemzők az eredeti üzletágának, az akkumulátoroknak tulajdonítják.

Az elektromos járművek legdrágább alkatrészei közé tartozó akkumulátorok házon belüli gyártásával a BYD jelentős költségmegtakarítást ér el, míg sok versenytársa harmadik féltől származó akkumulátorokat használ.

A BYD vezérigazgatója, Wang Chuanfu, unokatestvéreivel együtt alapította a BYD-t 1995-ben Sencsenben. A cég eredetileg újratölthető akkumulátorokat gyártott okostelefonokhoz, laptopokhoz és más elektronikai eszközökhöz. 2002-ben tőzsdére léptek, majd autógyártó vállalatot is vásároltak meg, ezzel tevékenységüket diverzifikálták.

A BYD tovább erősíti globális jelenlétét, és a világ legnagyobb elektromos autógyártójaként Magyarországon, Szegeden építi meg első európai üzemét. Az erről szóló híradást itt tudjátok megnézni, a beruházást itthon nagyon ritkán tapasztalt egyetértéssel szavazták meg a város vezetői, kormánypárttól függetlenül: