promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A Tesla és a Porsche csúcsmodelljét is lesprinteli a telefongyártó vállalat friss modellje, aminek még ma sem tudjuk kiejteni helyesen a nevét

A Tesla és a Porsche csúcsmodelljét is lesprinteli a telefongyártó vállalat friss modellje, aminek még ma sem tudjuk kiejteni helyesen a nevét

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

Pár év múlva ha ilyen autót veszünk, bajban lehetünk, mikor el akarjuk újságolni a barátainknak.​

A kínai tech-gigász, a Xiaomi, bemutatta első elektromos járművét, a SU7-et, miközben ambiciózus célként tűzte ki, hogy a világ öt legnagyobb autógyártója közé kerüljön. A SU7 egy szedán, amit a "Speed Ultra" rövidítése, és Lei Jun, a cég alapító vezérigazgatója kiemelte a „szuper elektromos motor” technológiájt, ami állítólag

gyorsabb gyorsulást tesz lehetővé, mint a Tesla és a Porsche elektromos hajtásláncai.

Bár a SU7 várhatóan néhány hónapon belül piacra kerül, bemutatását beárnyékolja a kínai autópiacon tapasztalható túlkínálat, a lassuló kereslet pedig jelentős árversenyt generál. Ennek ellenére Lei Jun nagy terveket vázolt fel:

„A következő 15-20 év kemény munkájával a világ öt legnagyobb autógyártójává akarunk válni, törekedve Kína autóiparának emelésére”

- árulta el Lei Jun a pekingi a bemutatón.A SU7 vonzó lehet a vásárlók számára a Xiaomi népszerű telefonjaival és más elektronikai eszközeivel közös operációs rendszere miatt is. Az autók vezetői zavartalanul hozzáférhetnek a vállalat mobilalkalmazás-portfoliojához. Az SU7 két változatban lesz elérhető, különböző hatótávolságokkal. A tervezett áráról egyelőre annyit lehet tudni, hogy nem lesz olcsó mulatság, de miért is lenne, ha a Tesla és a Porsche befogása a cél, ezek a márkák nem a fapadosságukról híresek.

A Xiaomi vezér stratégiai előnyként emelte ki az SU7 kínai téli időjárásra való alkalmasságát, beleértve a gyors töltési képességeket és az akadályfelismerési technológiát hóeséses körülmények között.

Ugyanakkor Lei ambícióit kissé letörhette, hogy a Xiaomi részvényárfolyama a bemutatót követően 0,3%-kal csökkent.

A Xiaomi, Kína ötödik legnagyobb okostelefon-gyártója, az okostelefonok iránti kereslet csökkenése miatt pedig a portfólióját az elektromos járművel irányába akarja diverzifikálni. A vállalata következő évtizedben 10 milliárd dollárt tervez befektetni az autóiparba. Az SU7 gyártására a BAIC Group, egy állami tulajdonú autógyártó vállalat egyik egységében kerül majd sor, egy évi 200,000 járművet előállító pekingi üzemben.

A kínai elektromos járműpiac rendkívül zsúfolt, a Xiaomi fő versenytársai között a nemsokára magyarországon is gyárat nyitó BYD, amely a piac harmadát uralja, és a Tesla, amelynek 9%-os részesedése van jelenleg.

Az új modell állítólag 668, illetve 800 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, és kevesebb mint három másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, a motor teljesítménye a hírek szerint jobb lesz, mint a Tesla Model S-é vagy a Porsche Taycané.

Forrás: Reuters