.jpg?crop=1698,700,-1,23&width=386)
Ebből cunami lesz – Magyar Péter példátlan bejelentést tett
Olvass tovább...
Még el sem kezdte működését a kínai BYD márka elektromos autókat gyártó üzeme Szegeden, de máris egymásnak ellentmondó információk röpködnek az ott munkát kapó dolgozókról.
Magyar Péter országjárása ismét nagy vihart kavart, a Tisza Párt elnöke Csongrádban is gondoskodott arról, hogy beszédtémát szolgáltasson a közvéleménynek. A megyeszékhelyen egy helybéli témát elővéve ezt mondta a közönségének:
„Kínai érdekből, nagyjából 10 ezer fülöp-szigeteki munkással telepítenek nektek egy óriási gyárat Szegedre, ahol munkaerőhiány van.”
Magyar az elektromos járműveket előállító BYD üzemére gondolt, a márkát a magyarok – a Suzukihoz hasonlóan – már a sajátjuknak tekintik, mert bár a gyártóhely még nincs kész, de akkumulátorüzemeink már vannak az északi országrészben.
A kínai márka tájékoztatása szerint Szegeden nem innovatív megoldásokat vezetnek be, hanem olyan technológiát, ami már Thaiföldön és Brazíliában is jól működik. Első körben a mérnökök toborzásába kezdtek bele, és majd az év vége felé kerül sor a fizikai munkát végzőkre.
Olvass tovább...
Szándékaik szerint elsősorban Szegedről és környékéről fogadnának munkaerőt, de nem zárják ki azt sem, hogy akár a határon kívülről is. Már 100-nál is több alkalmazottat vettek fel, akik néhány hónapot Kínában töltenek, hiszen van pár speciális munkafolyamat, amit el kell sajátítaniuk.
Feltehetőleg ezért (is) röppent fel a hír Szeged környékén arról, hogy a gyárat külföldi (ázsiai) dolgozókkal működtetik majd. Egy helyi portál arra is rákérdezett, hogy mennyire állják meg a helyüket a Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter által korábban említett 1800–2000 eurós, tehát nagyjából 500 ezer forintos nettó átlagbérek a gyár kapcsán, amire a BYD ezt válaszolta:
„Teljes körű juttatási csomagot kínálunk, amely magában foglalja besorolási alapbéreinket, valamint számos további juttatást, amelyek a dolgozóink jólétét és szakmai fejlődését támogatják… A fizetések arányban állnak majd a munkavállalók szakmai értékeivel és hozzájárulásával. Az adott pozíció mellett tehát például a szaktudástól, végzettségektől, valamint a teljesítménytől is függhet a fizetésük.”
Sebestyén Géza gazdaságpolitikai szakértő a Magyar Nemzet megjelent írásban kizártnak tartotta, hogy a szegedi autógyárba „tízezer filippínó” fog érkezni. Úgy gondolja, elsősorban helyi, makói és vajdasági munkavállalókat foglalkoztat majd, és Magyarországnak fog adó- és járulékbevételeket termelni.
„Egyetlen vállalatnak sem éri meg egy országban úgy gyárat építeni, hogy a munkásokat a világ másik feléről viszik oda. Ez a modell eleve nem működik jól”
– hangsúlyozta Sebestyén Géza. Hozzátette, hogy a távol-keleti munkavállalókkal való „riogatás” alaptalanságát mutatja az is, hogy a BYD a saját honlapján magyar nyelven toboroz munkaerőt.
Ők az első magyar BYD-tulajdonosok, elmondják a tapasztalataikat:
Olvass tovább...