promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A nálunk is terjeszkedő kínai autógyárnak már nem is a Tesla, hanem a Ferrari az ellenfele: legújabb modelljük még a legendás olasz márka autóinál is jobban gyorsul

A nálunk is terjeszkedő kínai autógyárnak már nem is a Tesla, hanem a Ferrari az ellenfele: legújabb modelljük még a legendás olasz márka autóinál is jobban gyorsul

Borítókép:  Profimedia/illusztráció
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

Nem olcsó, de még mindig elérhetőbb, mint az európai luxusmárkák, ráadásul teljesen elektromos is.

A kínai BYD autógyártó bemutatta első teljesen elektromos szuperautó modelljét, amely mindössze 2,36 másodperc alatt képes 0-ról 100 kilométer/órára gyorsulni. A 309,19 kilométer/órás végsebességgel a jármű gyorsabban száguld, mint a Ferrari és a Lamborghini egyes modelljei - de elektromos árammal működik, nincs szükség benzinre. 

Az U9 modell néven ismert autó a BYD YANGWANG nevű csúcskategóriás almárkája alatt jelenik meg. Ha minden igaz, a szállítások várhatóan 2024 nyarán kezdődnek, az árcédula 1,68 millió jüan (kb. 85 millió forint).

A YANGWANG U9 1300 lóerőt és 1680 newtonméteres maximális forgatónyomatékot kínál. Mint sok hasonló szuperautó, a jármű utastere szénszálas, erős, de szuperkönnyű anyagból készült.  

Ennyire hatalmas teljesítmény mellett a túlmelegedés problémát jelenthet az elektromos motor számára. Ennek leküzdése érdekében a BYD szerint az U9 "finomhangolta hőkezelő rendszerét, hogy jobban ellenálljon a magas hőmérsékletnek".

Ez akár 12 aerodinamikai elemet is magában foglal, amelyeket a hőelvezetés javítására, valamint a légellenállás csökkentésére terveztek. A formatervezők sem voltak ügyetlenek, az autó úgy néz ki, mint a legmodernebb, legmenőbb sportkocsik:

Kína elektromos autópiaca virágzik: az ország 2022-ben a globális elektromosjármű-export 35 százalékát adta, és a tendencia 2023 folyamán tovább folytatódott. 

Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD mára az egyik legnagyobb szereplőjévé vált az iparágnak. 2023 negyedik negyedévében több elektromos járművet sikerült eladniuk, mint a Teslának, amelyet korábban a világ legnagyobb elektromos járműgyártójának tekintettek.

Bár eladásaik nagy része Kínában történik, a BYD és más kínai gyártók a külkereskedelmi korlátozások ellenére globálisan is terjeszkedni szeretnének.

Az Egyesült Államok egyes kínai árukra, köztük az elektromos járművekre kivetett vámok emelésén gondolkodik, míg az Európai Unió (EU) nemrégiben vizsgálatot indított a kínai gyártású elektromos járművekkel kapcsolatban, hogy kiderítse, nem részesültek-e "illegális támogatásban": lehet, hogy a nyugati autógyártók kezdik érezni a nyomást. 

A kínai autógyártók tagadják az EU vádjait, és azt állítják, hogy sikerüket egyedülálló technológiájuknak és vezetési stílusuknak köszönhetik, nem pedig az illegális állami támogatásoknak. 

"A sikerünk nem a támogatásnak köszönhető, hanem annak, hogy egyedülálló technológiánk van... és a menedzsment roppant hatékony"

- mondta Michael Shu, a BYD európai elnöke a héten a Financial Timesnak.

"Azért van ez, mert sokkal korábban és sokkal többet fektettünk ebbe a technológiába, mint a versenytársak. Nem a támogatás miatt"

- tette hozzá Shu.

forrás: iFLScience