promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
4 millió forintot számláztak ki egy vendégnek az étteremben, az egész személyzet némacsendben figyelt

4 millió forintot számláztak ki egy vendégnek az étteremben, az egész személyzet némacsendben figyelt

Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Élet
Kategória fejléc

Futótűzként terjed az eset, ilyen egy étteremben hogyan történhet meg?

A vendéglátás világa sokak számára csábítónak tűnhet, hiszen emberekkel lehet dolgozni, mozgalmas a környezet és a legtöbb helyen jár a borravaló is. A valóság azonban sokkal nehezebb: hosszú műszakok, hétvégi és ünnepnapi munkavégzés, alacsony alapbér, folyamatos talpon állás és a vendégek kiszámíthatatlan viselkedése mind megterhelik a dolgozókat. A munkájuk ezeknek az embereknek sokszor láthatatlan marad, ezért különösen felemelő, amikor egy-egy vendég igazán értékeli az erőfeszítéseiket.

Egy pincérnővel döbbenetes dolog esett meg, az esete pedig bejárta a világsajtót.

Amikor Shawn Shepherd, a floridai Wahoo Seafood Grill tulajdonosa értesült arról, hogy egyik vendégük szokatlanul magas borravalót hagyott, először nem akarta elhinni. Arra kérte az alkalmazottját, hogy ellenőrizze a vendég nevét és a bankkártya adatait, ám ezekkel minden rendben volt. Még azután is kételkedett, hogy a rendszer visszaigazolta a tranzakciót, ezért másnap ismét ellenőrizte az összeget. A teljes 10 000 dollár ( nagyjából 4 millió forint) valóban megérkezett.

A vendég a feleségével és a gyermekével vacsorázott az étteremben. A vacsora végén kérte, hogy hívják ki az összes dolgozót. Tízen voltak szolgálatban. A férfi megköszönte nekik a kemény munkát majd közölte, hogy a számlához 10 000 dollár borravalót adott, amit egyenlő arányban osszanak el egymás között. A számla egyébként 144 dollár (körülbelül 60 ezer forint) volt.

A tulajdonos később úgy nyilatkozott, hogy az alkalmazottai úgy örültek a borravalónak, mintha karácsonyi ajándékot kaptak volna.

Az étterem közösségi oldalán is megosztották a történetet, amelyben kiemelték, mennyire megható volt, ahogy a vendég személyesen is elismerte a dolgozók munkáját. Az elmúlt néhány év különösen nehéz volt a vendéglátásban dolgozóknak. A világjárvány után sok helyen alig tértek vissza a vendégek és a munkaerőhiány is súlyosbodott. Shepherd szerint ez az adomány visszaadta a személyzet hitét az emberek jóságában.

Aznap este egy olyan édesanya is dolgozott az étteremben, akinek a gyermeke gyakran volt kórházban. Számára ez az összeg nemcsak anyagi könnyebbséget jelentett, hanem egy pénzben mérhetetlen érzelmi támogatást is. A tulajdonos elmondta, mennyire hálás a dolgozóinak, akik vele maradtak a nehéz időkben is amikor az étterem ideiglenesen bezárt és szinte nem is volt forgalom. Úgy érezte, most végre ők is kaptak egy kis visszajelzést arról, hogy a munkájuk számít.

Forrás: upworthy