
A saját számlájáról akart pénzt felvenni a nő, a banki dolgozó arcon röhögte, készpénz helyett egészen mást kapott
Olvass tovább...
Mintha a jövőbe láttak volna a reklám készítői.
Az idő múlásával világunk folyamatosan változik - technológiai fejlődés, gazdasági átalakulások, társadalmi tendenciák formálják a mindennapjainkat, ráadásul egyre gyorsuló ütemben. Napjainkban az emberi világ 20 év alatt többet változik, mint régen 300 év alatt - és az általános közvélekedés szerint nem feltétlenül az előnyére.
Néha olyan előrejelzések is felbukkannak a múltból, amelyek ijesztően pontosan tükrözik a jövőt. Egy Reddit-felhasználó, "u/Stormageadon" nemrégiben megosztott egy 1996-ból származó magazinhirdetést, amely 2026-ra vonatkozó jóslatokat tartalmazott - sok közülük pedig már most, 2025-ben megdöbbentően valóságosnak tűnik.
Olvass tovább...
A fekete-fehér reklám egy híres női arcot ábrázolt, mellette pedig a következő szöveg állt (angol nyelven):
Azt mondják, 30 év múlva egy hamburger és sült krumpli 16 dollárba, egy alap nyaralás 12 500 dollárba, egy autó pedig 65 000 dollárba kerül majd.
Az igazán ijesztő állítást viszont a végére tartogatták:
Nem lesz probléma, otthon fogsz enni, nem vezetsz, nem mész sehova.
Az állítások közül a legtöbb már kilépett a jóslat kategóriából: sokak számára mindennapi valósággá vált. Az éttermi étkezés vagy az ételrendelés sokaknak elérhetetlen luxussá vált, így egyre többen főznek otthon, hogy spóroljanak. Az autók és az üzemanyag ára az egekbe szökött, így az emberek kénytelenek a tömegközlekedésre hagyatkozni. A nyaralás pedig sokak számára már szintén egy elérhetetlen álom.
Olvass tovább...
A hirdetés pontossága rengeteg embert megijesztett - sokan keserű kommentet hagytak a bejegyzés alatt. Egy felhasználó például így írt:
„Szeretnél egyszerűen csak otthon maradni? Nos, a lakbér 3000 dollár lesz havonta.” Mások arra mutattak rá, hogy még ennyiből sem jön ki az otthoni élet: „Ma már egy öttagú család heti 300 dollárt költ élelmiszerre, így az otthoni főzés sem jelent igazán spórolást.”
Hogy a hirdetés készítői pusztán véletlenül találták-e el ennyire a jövőt, vagy valóban látták, merre tart a világ, rejtély marad. Az viszont biztos, hogy az ilyen előrejelzések elgondolkodtatnak minket arról, hogyan formálódik a társadalmunk és milyen változások várnak még ránk a következő években.
A magazinban található reklámot IDE kattintva lehet megnézni.