A Netflix Oscar-robbantása ígérkezik az idei év legnagyobb fiaskójának, több néző is megrökönyödött azon amit látott
Olvass tovább...
Sokáig tanyázott a toplista elején ez a film, amire a Budapestiek is büszkék lehetnek.
Még néhány héttele ezelőtt szúrtam ki egy német filmet, mikor a Netflix TOP10-be került itthon is. A film címe Sixty Minutes (magyar címén 60 perc), és egy MMA harcosról (vagy ha úgy ismerősebb: ketrecharcos) szól, aki időben szeretne hazaérni a kislánya születésnapjára , és egész pontosan 60 perce van rá, hogy átverekedje magát Berlin utcáin - szó szerint, ugyanis az útját mindenféle izomemberek nehezítik, akik vissza akarják vinni a szorítóba, hogy - vigyázat spoiler - lejátsszon egy megbundázott meccset.
Olvass tovább...
A Netflixen ugye gyakran automatikusan elindulnak a filmajánlók, illetve a kivágott filmrészletek, és a 60 percnél azt láthattuk, ahogy a főhős egy székhez kötve beveti magát egy sárga metrószerelvényre, épp mikor csukódnak az ajtók.
Végül az utasok közül egy kislány siet a segítségére, és oldozza el a hidrogénszőke pasast, aki nem fest valami túl jól. Vicces, de először azt hittem, hogy a kisföldalatti szerelvényeit látom, és a filmet is ezért kezdtem el nézni, kíváncsi voltam kiszúrok-e más hazai helyszíneket. Másodszorra rájöttem, hogy ez valóban a Berlini metró, nem a kisföldalatti, annak sokkal szűkösebbek a szerelvényei, viszont más helyszíneken meg azt vettem észre, hogy azok bizony Budapest utcái. Itt a film előzetese, nézzétek meg mit szúrtok ki:
Olvass tovább...
A Sixty Minutes (valamiért nagyon nem akaródzik a nyelvem hegyére jönnie a 60 percnek) nem egy igazán jó film, viszont a sok verekedés volt annyira érdekes, hogy Magyarországon is rengetegen elindítsák a fimet, és az a TOP10-be kerüljön. Már hozzászokhattunk, hogy ami felkerül a toplistára, nem mindig olyan jó film, és erről van szó most is.
A konfliktus tulajdonképpen egészen bagatell, mondhatni értelmetlen, de nézőként hamar elfogadjuk, hogy itt a drámai keret csak ürügy arra, hogy látványos, igazán kemény verekedéseket nézzünk, amit meg is kapunk, és a játékidő feléig ezek képesek nagyon lekötni a nézőt, csak a végére válik kicsit önismétlővé a dolog.
60 percbe egyébként meglepően sok minden belefér, de fogadjuk el, hogy itt máshogy telik az idő, és hogy szereplő gyakran teleportál. Külön humoros, hogy mérkőzést végül, ami elől a főhős a film elején kihátrál, végül valahol a játékidő felénél mégis megejtik - sok galibát lehetett volna elkerülni, ha kicsit okosabb a főhős.
Olvass tovább...
Ami viszont Budapestet illeti, nem találtam információt arra nézve, hogy hol forgott a film, az imdb adatbázisa szerint az egész Berlinben történt, de ennek több minden is ellentmond. Egyrészt tényleg felismerhetőek az 5. kerület bizonyos utca részletei, ahogy Berlint alakítják, illetve a Boráros tér és a Dohányboltok cégérei továbbá ez már nyilván a kikockázós rész, de gyanús minden olyan jelenet, amiben feltűnik egy ismétlődő reklámtábla.
Másrészt a stáblistán láthatjuk, hogy a stábnak a jelentős része magyarokból állt, a kaszkadőrcsapat, illetve Second Unit Director stáb teljes egészében magyar neveketsorakoztat fel, a Location Management is három magyar nevet takar, és még fel lehetne sorolni jó néhány filmes részleget (hang, speciális effektusok, díszlet, stb.), tehát a szervízmunkából jó alaposan kivették a részüket a magyar szakemberek.
Az élükön Petrányi Viktória service producerrel, aki számos európai koprodukció mellett leginkább Mundruczó Kornél állandó producereként lehet ismerős olyan filmekből, mint a Fehér Isten, vagy a Pieces of a Woman (milyen érdekes, hogy ennek nincs magyar címe, annak ellenére, hogy NEtflixen szintén elérhető.