Kap a Földünk egy második Holdat, több hónapig tapasztalható lesz a szenzációs jelenség

Borítókép:  Profimedia

Aszteroida közeledik a Föld felé, de ahelyett, hogy elpusztítana, "beáll" holdnak egy időre.

A Föld második holdja: rövid látogatás egy kisbolygótól

A Hold egyeduralma a Föld körül rövid időre felborulni látszik: a tudósok szerint egy kisbolygó szeptember végén kerül bolygónk gravitációs hatása alá, és mintegy két hónapra a Föld második holdjává válik. Bár a jelenség izgalmasnak tűnik, fontos megjegyezni, hogy ez nem egy tartós változás lesz, és a földrajzkönyveket sem kell emiatt átírni.

Egy váratlan látogató

A 2024 PT5 névre keresztelt, körülbelül 10 méter átmérőjű aszteroida pályáját a madridi Complutense Egyetem két csillagásza, Carlos de la Fuente Marcos és Raúl de la Fuente Marcos tanulmányozta. Kiszámításaik szerint az égitest szeptember 29. és november 25. között kering majd a Föld körül. Ezután visszatér a Nap körüli pályájára, és folytatja útját a Naprendszerben.

Miért lesz a Földnek két holdja?

Az aszteroidák viszonylag gyakran közelítik meg a Földet, ám legtöbbször a bolygónk légkörében elégnek, mielőtt pályára állhatnának. A 2024 PT5 azonban elég nagy ahhoz, hogy túlélje ezt az utat, és a Föld gravitációs vonzásába kerüljön. Bár a jelenség ritka, nem teljesen példa nélküli. Az elmúlt években már több hasonló esetet is dokumentáltak a csillagászok.

Miért nem látjuk majd?

Bár a Földnek két holdja lesz, sajnos szabad szemmel nem fogjuk látni a kisbolygót. Túl kicsi és halvány ahhoz, hogy észrevehető legyen az éjszakai égbolton. A csillagászok azonban távcsövekkel megfigyelhetik majd.

Miért fontos ez a felfedezés?

A 2024 PT5 tanulmányozása segíthet a tudósoknak jobban megérteni a Föld-közeli objektumokat, és azokat a folyamatokat, amelyek befolyásolják a pályájukat. Ezek az információk kulcsfontosságúak lehetnek a jövőbeni ütközések megelőzésében.

A kisbolygó nemcsak egyszer látogat el hozzánk: a számítások szerint 2025 elején és 2051-ben is visszatér a Föld körüli pályára. Ez azt jelenti, hogy a következő évtizedekben többször is lesz lehetőségünk tanulmányozni ezt az érdekes égi objektumot.

Összefoglalva

Bár a Föld második holdjának megjelenése izgalmas esemény, fontos megjegyezni, hogy ez csak egy átmeneti jelenség. A kisbolygó néhány hónap múlva eltávolodik bolygónktól, és folytatja útját a Naprendszerben. Azonban ez a rövid látogatás értékes lehetőséget nyújt a tudósoknak arra, hogy közelebbről megismerjék a Föld-közeli objektumokat, és felkészüljenek a jövőbeni kihívásokra.

forrás: Daily Star