Tudósok hét csillag körül találtak ismeretlenek által épített gigantikus szerkezetet, cáfolhatatlan bizonyíték az idegenek létezésére?

Egy nálunk sokkal fejlettebb civilizáció állhat a szerkezetek mögött?

A világűr és a Tejútrendszer egyik legnagyobb rejtélye kétségtelenül a Dyson-gömbök jelensége, amelynek létezését még Freeman Dyson elméleti fizikus vázolta fel 1960-ban. A teória lényege, hogy a technológiailag magasan fejlett idegenek gigantikus struktúrákat építhetnek a saját csillaguk vagy fekete lyukak köré, hogy kihasználják az objektumok által kibocsátott óriási mennyiségű energiát, és továbbfejlesszék a civilizációjukat.

Dyson szerint ezen óriásépítmények legszélsőségesebb fajtája egy hatalmas gömb, amely egy egész csillagot zár magába, a kisebb változatokba pedig gyűrűállomások és gigantikus tükrök tartoznak – ráadásul a tudósok szerint legalább hét olyan csillag van a Tejútrendszerünkben, amely olyan tüneteket produkál, amik a Dyson-gömbökkel magyarázhatók.

Természetesen a kutatók nem lehetnek biztosak abban, hogy ezek idegen civilizációra utalnak, viszont az kétségtelen, hogy amennyiben ez lehetséges, akkor azt a Földről is tudjuk érzékelni: ha egy magasabb szintű idegen civilizáció ugyanis egy óriásgömböt épít a csillag köré, az erős infravörös sugárzást bocsáthat ki.

Nem meglepő tehát, hogy azon csillagászok, akik kifejezetten a Dyson-gömböket kutatják, folyamatosan az infravörös többletsugárzás kiugró értékeit keresik – ez az UFO-vadászok számára is egyébként egy jó módszer, megnövekedett infravörös sugárzás ugyanis földönkívüli civilizációra utalhat.

A Monthly Notices of the Royal Astronomical Society nevű folyóiratban megjelent egy tanulmány, ami szerint az Európai Űrügynökség és a NASA teleszkópjainak, űrszondáinak bevonásával, valamint a 2MASS égboltfelmérési programmal kutatták ezeket a többletsugarakat – ez alapján sikerült megállapítani, hogy hét csillagnál szokatlanul erős az infravörös sugárzás.

A tanulmányból kiderül, hogy mindegyik erős infravörös-sugárzást kibocsátó csillag úgynevezett „M színképtípusú törpecsillag”, ami olyan fősorozatbeli csillag, amely kisebb és halványabb a Napnál. Nem lehet azt mondani, hogy ezek a csillagok itt vannak egy köpésre: mindegyik legalább 1000 fényévre van tőlünk.

A Dyson-gömbök természetesen csak egy elmélet, nem lehet azt mondani, hogy biztosan egy idegen civilizáció megaépítménye az, ami miatt ekkora a sugárzás – ennek ellenére azonban a tudósok nem tudják megmagyarázni, hogy ez mitől van, szóval ez a magyarázat sem repülhet még ki az ablakon.

Ha többet meg akarsz tudni a Dyson-gömbökről, és hogyan kell építeni őket, kattints erre a videóra:

Forrás: Origo