Nem hittek a szemüknek, tényleg megtalálták az elveszett várost, de a felfedezés sok mindent megváltoztathat

Egy felfedezés, ami teljesen megváltoztathatja eddigi ismeretünket.

Elképesztő felfedezést tettek a kutatók az Amazonas vidékén, ugyanis egy régen elveszett város maradványait találták meg, amik olyan információkat tudnak szolgáltatni a régi idők civilizációjáról, hogy az akár teljesen megboríthat mindent, amit eddig az amazonasi mitológiáról és az egykori társadalmakról tudtunk.

Ecuador keleti részén, a gazdag vegetáció mélyén egy több mint 2500 éves, hatalmas város maradványait fedezték fel. A BBC News beszámolója szerint az elágazó utak és csatornahálózattal összekötött építmények átírhatják az eddigi tudásunkat az amazonasi civilizációkról.

A régészek a várost az Upano-folyó völgyében lokalizálták, az egykor itt álló épületek és terek összekapcsolását elképesztő utak és csatornák alkották. A város egy vulkáni hegy termékeny talaján épült, azonban feltételezhetően ugyanez a vulkán okozta a város pusztulását.

A város romjainak felfedezése átalakíthatja a korábbi elképzeléseinket az amazonasi térség ősi civilizációiról. A franciaországi Nemzeti Tudományos Kutatóközpont kutatási igazgatója, Stephen Rostain professzor szerint a város "régebbi, mint bármely más, általunk ismert amazóniai lelőhely," és ezáltal radikálisan megváltoztathatja az amazóniai társadalmakról alkotott képünket.

Alább ti is megnézhetitek, mi fogadta a kutatókat, amikor felfedezték az elveszett várost:

A város mintegy ezer évig lakott volt, és bár nehéz meghatározni a pontos lélekszámát, a kutatók úgy vélik, hogy tízezrek vagy akár százezrek élhettek itt. A várost lézeres érzékelőkkel térképezték fel, és a dús növényzet alatt találtak hatezer négyszögletes platformot, amelyek mérete 20x10 méter volt. Ezek a platformok 3-6 egységből álló csoportokban helyezkedtek el a központi tér körül.

A felfedezett építmények között főként lakóhelyek voltak, de szertartási épületek is akadtak. Az egyenes utak és ösvények hálózata, valamint egy 25 kilométer hosszú út felfedezése kiemelt meglepetést okozott a kutatóknak.

A mostani felfedezés általunk ismeretlen amazonasi civilizációkra világít rá, és a jövőben további kutatásokat igényel annak érdekében, hogy teljes képet alkothassunk ezekről az ősi társadalmakról. A régészek a továbbiakban ismeretlen részletek és történetek felfedezését remélik a régmúlt kultúrájával kapcsolatban.