Rettenetes méretű piramisokat találtak a dzsungel mélyén Amerikában, valaha a kontinens legnagyobb városa lehetett

Légi térképezési technikát használó kutatók egy korábban fel nem fedezett maja várost találtak Mexikó sűrű dzsungelében, ami arra utal, hogy több millió ember élt ott, mint azt korábban gondolták.

Mexikói dzsungelei alatt most egy újabb hatalmas maja települést fedeztek fel a kutatók, amely egészen idáig elbújt a szemük elől. Számos templomot, házat , teraszt és csatornát észleltek lézeres képalkotással a Calakmul régészeti lelőhelyen Észak-Amerikában, amelyet az egyik legnagyobb és legerősebb ősi városnak tartottak, amit valaha is feltártak a maja alföldön. Az Országos Antropológiai és Történeti Intézet (INAH) kutatói a LiDAR (lézeres képalkotás, detektálás és távolságmeghatározás) nevű technológiát alkalmazták a tanulmány elvégzéséhez, amely egy komplexen összetett várost rajzolt a szemük elé. - tájékoztatta a Mirror.

A kutatás során használt technológia megerősítette a tudósok azon feltételezését, mely szerint ez az ősi maja város voltAmerika egyik legnagyobb városa, több mint 1300 évvel ezelőtt, amelynek a becslések szerint 50.000 lakosa lehetett.

Dr. Kathryn Reese-Taylor és Adriana Velazquez Morlet régészek felfedték, hogy több mint hatvan egyedi építmény helyezkedik el a földalatti komplexumokban és ezek között számos nagyobb lakóépület, templom, szentély és lehetséges piac is található, amely az építészeti sűrűség miatt Amerika egyik legnagyobb városa kellett, hogy legyen, megközelítőleg időszámításunk szerint 700 körül.

A kutatók kifejtették, hogy a tájmódosítás mértéke megegyezhetett a városi lakosság méretével, mivel az összes rendelkezésre álló területet vízcsatornák, teraszok, falak és gátak borították, hogy maximális élelmezésbiztonságot és elegendő vizet biztosítsanak a lakosság számára a város lakói.

A tanulmány kiterjedt arra is, hogy a Calakmul közeli mindösszesen 2100 négyzetkilométernyi feltérképezett terület a becslések szerint körülbelül 10 millió embernek adhatott otthont, ahol megközelítőleg 60.000 egyedi építményt észleltek, köztük négy nagy maja szertartási központot, lépcsőzetes piramisokkal.