Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Leleplezték a Tescót: egy tudós megmutatja, milyen trükkökkel bírnak rá minket, hogy több pénzt költsünk el egy-egy bevásárlás alkalmával

Leleplezték a Tescót: egy tudós megmutatja, milyen trükkökkel bírnak rá minket, hogy több pénzt költsünk el egy-egy bevásárlás alkalmával

Tech & Tudomány

Leleplezték a Tescót: egy tudós megmutatja, milyen trükkökkel bírnak rá minket, hogy több pénzt költsünk el egy-egy bevásárlás alkalmával

Tech & Tudomány

Promotions 16:16

Egy tudós megfontolásra érdemes felvetései.

Nagy-Britanniában egy nyugdíjas tudós azt állítja, hogy leleplezte az áruházak egyes trükkjeit, amelyekkel rábírnak minket a "minél több pénz elköltésére". Ebből a nagy leleplezésből talán a magyarok is tudnak profitálni, nézzük, mit mondott Steven Kraft, a nyugdíjba vonult professzor, aki imád bevásárolni, miközben imád a vásárlásról is elmélkedni. A vele készült rövid beszélgetés a Tescóra fókuszál éppen, de az általa elmondottak bármelyik más áruházra, így az Aldi és Lidl szupemarketekre is igazak lehetnek.

Az áruházak ugyanis olyan eszközöket vetnek be a polcokon, amelyekkel mentálisan szeretnének minket rávenni a vásárlásra, így pedig a fogyasztásra.

Kraft a BBC "Shopping the supermarkets" című műsorában végigment egy Tesco-áruházon, és leleplezte ezeket az eszközöket. A műsor készítői pedig felszerlték őt egy csúcstechnológiás kamerával, amely rögzítette a szemmozgását is, így láthatták, hova kapkodta a tekintetét.

A tudós elmondta azt is, hogy a vásárlás közben nagy befolyással van ránk rohanó és hektikus világunk alaptörvénye is, a kényelem iránti vágy. 

A tudós a riportban többek között az alábbi szempontokat vetette fel:

  • Kraft szerint akkor is a kényelem dönt, amikor a "kettőt egy áráért" akció keretében megvásárolunk valamit, hiszen azt hisszük, hogy ezzel nyerünk valamit, miközben lehet, hogy két külön termék jobban megérné. Elsősorban a termékek kiszereléseire kell ilyenkor figyelni.
  • A tudós szerint az is sokszor megesik, hogy a drága termékeket a bejárathoz pakolják, hogy először ezekkel találkozzunk, amikor belépünk az üzletbe, és ilyenkor még üres a kosarunk, így pedig kevésbé gondolkodunk azon, hogy ez meg ez már nem kellene, mert sokat fogunk fizetni a kasszánál. Így könnyebben engedünk a csábításnak.
  • Nem gondolunk rá sokszor, de a termékek csomagolását a gyártó beleépíti az árba, így például egy prémium csomagolású termék árában sokat nyom a csomagolás is. Szalonna vagy szalámi vásárlásakor érdemes megnézni tehát, hogy a húspultban mennyiért kaphatunk ugyanabból a termékből, itt persze már csomagolás nélkül.

Az Express-nek nyilatkozó pszichológus az áruházak trükkjeiről szólva elmondta, hogy igazából a szupermarketek a hatalmas kínálattal, jó színekkel, akciókkal, árazási trükkökkel a fogyasztóinak a választás illúzióját kinálják, miközben a döntéseinken tudatosan felépített technikák segtségével végig rata tartják a kisujjukat.

Korábban amúgy már mi is írtunk az áruházak egyéb trükkjeiről, ezekben a cikkekben olvashattok az árazás trükkejiről, és arról is, hogy semmi sincs ingyen, még ha az ingyenesség ígéretével is szeretnének behúzni minket:

(via Express.co.uk)

Borítókép: Profimedia