Ezeket az autókat hamarosan már nem vezethetjük a B kategóriás jogsival? Hatalmas változásról tárgyalnak
Olvass tovább...
A meggondolatlanság rossz tanácsadó, a nepperek pedig kiszagolják a kezdőket.
Egyeseknek rutinszerű az autóvásárlás, ismerik a fortélyokat, a buktatókat, és szinte mindenki hozzáteszi, hogy ez bizony egy ráfizetéses dolog. A kényelem pénzbe kerül, az autózás viszont nem mindig kényelmi ügy, van akinek szükségszerű, munkához, családhoz lassan elkerülhetetlen. A jogsi megszerzése azonban csak egy dolog, az igazán komoly kihívások még csak ezt követően jönnek!
Olvass tovább...
Ha kereskedésbe megyünk, lehetőleg ne mutassuk, hogy most jöttünk le a falvédőről, pláne ne ájuljunk el egy szépen kivixolt autótól, mert lehet, hogy olyan lyukak vannak alatta, hogy befér a fejünk. Szóval pokróc legyen, ne piknikezéshez, hanem hogy alánézhessünk, nincs-e kartonból a „frissen felújított küszöb”, vagy nincs-e a motor alatt olajtócsa.
Ha már karosszéria, nézzük meg távolabbról is a kiszemelt autót, ha valahol elüt a fényezés, valószínűleg javítva volt (ez még nem különösebb gond), ám ha nem eredetiek az üvegek, akár komolyabb törés is lehetett, ha meg a motorháztető alá nézve is látunk komolyabb javításokat a kaszni elemein, simán lehet, hogy gazdasági totálkárból hozták vissza az autót az életbe.
Olvass tovább...
Mindenképp nézzünk utána a rendszámnak is, egy Ügyfélkapu fiókkal ezt pillanatok alatt megtehetjük. Lehet, hogy a kilométer megpiszkálása csak a műszakikról készült fotóknál fog feltűnni, böngésszük át az adatokat, akkor is, ha alapvetés: nem futástelejsítményt, hanem műszaki állapotot veszünk.
Melegítve csak a töltött káposzta jó, ezt jegyezzük meg autóknál is, bevett szokás, hogy előmelegítik a motort, lehet hidegen nehezen indul, kerepel. Idő, mint a tenger, várjunk kicsit, hadd hűljön vissza. Próbakörnél figyeljünk a váltóra, a kuplungra, a fékekre, a futóműre – utóbbi rosszabb utakon bizony produkálhat tüneteket, szóval ne trécseljünk, hanem füleljünk. Nézzük át az üléseket, gombokat, pedálokat, ha nagyon kiültek, kopottak, az az autó valószínűleg nem 70 ezret futott.
Van még néhány hasznos tipped? Írd meg Facebook kommentben, segítsünk együtt a kezdő autóvásárlóknak!