Valami nagyon nem stimmel Magyar Péterrel, sokan észrevették rajta, de mi lehet a háttérben?
Olvass tovább...
Az alkotómunka és a politikai állásfoglalás azonban két különböző dolog.
Nagy Feró évtizedek óta állandó szereplője a hazai zenei életnek, és a mai napig sokszor idézi fel azokat a pillanatokat, melyek meghatározók voltak az életében. Andor Évának nemrég a pályafutásáról, a rendszerváltás előtti évekről, valamint zenésztársairól is mesélt, a tőle megszokott, csípős stílusban.
Természetesen a politikával kapcsolatos véleménye is előtérbe került, nem titkolja, melyik oldalra húz, ezért gyakran kap éles kritikákat. A Kossuth-díjas zenész arról is beszélt, hogy mely zenészek kerülhettek előtérbe a Kádár-korszakban, mint ahogy arról is, hogy miért volt különösen nehéz dolga a Beatricének és milyen témák, zenekarok voltak nagyon erős tabuk, olyan vörös vonalak, amiket nem lehetett átlépni, még a lázadóknak sem.
Olvass tovább...
Pályatársai kapcsán nem mindenkiről elismerő a véleménye, ugyanakkor a Kontextus csatornájára felkerülő közel másfél órás videóban olyanok neve is szóba került, akiről nagyon is pozitív hangnemben beszélt Nagy Feró.
Ilyen volt Bródy János is, akiről ugyan tudja, hogy nincsenek most egy táborban, ám a művészetét elismeri:
„Egészen más a Bródyról beszélni, és más a Koncz Zsuzsáról. A Bródy egy alkotó ember, ő csinálta meg az István a királyt. Szövegcentrikus ember vagyok, zenélni lehet forradalmian, de beszéljél, azt jobban értik az emberek”
– fogalmazott.
Olvass tovább...
„Ő olyanokat alkotott, amiket el kell ismerni”
– tette hozzá. A beszélgetés során Presser Gábor neve is elhangzott, illetve azt is felidézte, miért kellett partvonalon kívülre helyezni a Beatricét. Utóbbi miatt bár sokáig meg volt sértődve, végül hosszú idő után átértékelte a dolgokat, és rájött, hogy mi lehetett ennek hátterében, és miért cselekedett úgy a többi zenész, ahogyan akkor.
„Ma már máshogy gondolom a dolgot. Itt vagyok, élek, és még mindig én vagyok a Nagy Feró”
– mondta.