promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Olyan lépést tervezhetnek a boltok, amire sosem volt példa: ezeket a termékeket fillérekért lehet majd megvenni karácsony után?

Olyan lépést tervezhetnek a boltok, amire sosem volt példa: ezeket a termékeket fillérekért lehet majd megvenni karácsony után?

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Promotions

Az idei év legnagyobb akciózása még csak most fog elkezdődni. 

Az egész világ azt gondolja, hogy a Black Friday napján lehet a legjobb akciókat kifogni, ekkor kell igazából bevásárolni jó áron a karácsonyra. Egy új felmérés szerint az évben egy másik napon lesz a legnagyobb leértékelés, ami még előttünk áll. Ezáltal pedig, aki akar az könnyedén be tud vásárolni a karácsonyra kapott pénzből. 

A Boxing Day, vagyis a december 26-a idén tartogat magában egy igazi meglepetést. Az előrejelzések szerint ugyanis várhatóan nagyobbak lesznek a kedvezmények a boltokban és az online oldalakon, mivel a kiskereskedők a vártnál több szezonális készlettel rendelkeznek.

A PwC Promotions kutatása szerint bár a kiskereskedők közel 90%-a kínált Black Friday akciókat, a többség nem volt olyan jelentős, mint a korábbi években, ami azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak valószínűleg a vártnál több szezonális készletük lesz karácsony után. Ugyanis ha a vásárlók kevesebbet költenek, amihez a gyengébb őszi akciók és a Black Friday iránti érdeklődés is hozzáadódik, akkor még nagyobb árengedmények következhetnek be, mivel a kiskereskedők december 26-a után kiürítik a szezonális készleteket.

Szakértő szerint az akciózás különösen igaz az olyan kategóriákra, mint az elektromos cikkek, az otthoni felszrelések és a játékok. A kutatások szerint ezek kevésbé voltak fontosak a vásárlók számára idén a karácsony előtti bevásárlás során. Azonban azt is megállapították, hogy az ajándékokra és ünnepségekre fordított összesített kiadások idén jóval lecsökkentek, mint az előző években, minden hatodik háztartás kevesebbet költött most az adventi időszakban. 

Kutatások azt is megállapították, hogy az ünnepi időszak azért is más most 2023-ban, mert a fogyasztók most előnyben részesítik inkább az ételeket, italokat és a karácsonyi vacsorát, mint magát az ajándékokat. A magyarok pár tízezer forintot költenek csak az ajándékokra, a lélektani határ körülbelül 50-60 ezer forint között mozoghat. 

Forrás: Retail Gazette