promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
A Kőgazdag fiatalok Csabijának órája teljesen kiverte a biztosítékot, áránál már csak a minősége megdöbbentőbb
Borítókép:  Youtube - HERCEGMusic
Színes
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Még el sem indult, máris nagy viharokat kavart a TV2 legújabb realityje, a Kőgazdag Fiatalok.

A kereskedelmi csatorna friss műsornának főszereplői kiváltságos társadalmi helyzetben lévő fiatalok. Úgy tűnik azonban, hogy a bankszámlánkon lévő magas összeg még nem garantálja a kifinomult ízlést.

Herceg Csabika Tiktok-sztár az adás promó-videojában egy körülbelül 2-3 millió forintos órát villantott. Sokan Rolexre gondoltak, az óra számlapjának díszítése alapján a Daytona fantázianevű modellre.

Egyébként ez a modell tartja az aukción eladott valaha legdrágább óra rekordját is, azért a modellért, amit Paul Newman viselt egykor, csaknem 18 millió dollárt (egészen pontosan 17,8 milliót) fizetett ki valaki egy a Phillips aukciósház által rendezett árverésen. Órarajongó körökben az ilyen színkiosztású Daytona modellekre rövidítve általában Paul Newmanként hivatkoznak, mindenki tudja melyik modellről van szó.

Herceg Csabika órája busás ára ellenére azonban nem a svájci luxusóra-gyárta vállalat terméke, hanem egy ékszeróra. Ezeket az órákat drága fémek és drágakövek megmunkálásban jártas ékszerészek készítik. Aranyból, titánból, egyéb prémium anyagokból elkészítik a tokot, amibe kerül (nagykereskedelmi áron) egy pár dollárért kapható, egyszerű svájci kvarc-szerkezet. Ezzel kapsz egy nagon drágának kinéző órát, és igazából az óra az is, csak nem amiatt ami miatt általában a luxusórák drágák szoktak lenni.

A legtöbb prémium óra gyártó árképzésében ugyanis általában a felhasználat anyagok számítanak a legkevésbé, sokkal többet fizetünk a mechanikus szerkezet pontosságáért, kimunkáltságáért, az index részletésségért, polirozásáért, a státuszért amit az óra ad (Jacob Arabo, a Jacob&Co. alapítójának munkássága az óragyártás terén némileg felborította ezt az évszazádos trendet, a '80as években amerikai rapperek megrendelésére készített, színig gyémántokkal, zafírokkal, és egyéb drágakövekkel kirakott órák esetében már nem a szerkezet volt a legnagyobb tényező az órákban, és erre a trendre később olyan tradicionális gyártók is felültek, mint pl. az Audemars Piguet).

Herceg Csabika órája így tulajdonképpen egy nagyon mutatós, nagyon drága karkötő, ami történetesen az időt is mutatja, ám belül ugyanolyan szerkezet hajtja, mint amilyen egy pár ezer forintért megvehető szupermarketes órában is található. Kiváló szimbóluma ez annak, hogy attól még, hogy valami kívül csillog, még nem biztos hogy belül is ugyanolyan szép, és a látszat helyett talán sokszor jobban tenénnk, ha az igazi belső értékekre helyeznénk a hangsúlyt.

 

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás