promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Palik László ripityára tört egy autót a Hungaroringen, és rögtön elneveztek róla egy kanyart a pályán

Palik László ripityára tört egy autót a Hungaroringen, és rögtön elneveztek róla egy kanyart a pályán

Borítókép:  Profimedia
Sport & Szabadidő
Kategória fejléc

Palik László beköszönése a Hungaroringen emlékezetes volt, sikerült roncstelepre küldenie egy vadonatúj kocsit.

Ezen a hétvégén tartják a Hungaroringen az idei magyar nagydíjat, ami évtizedes múltra tekint vissza, hiszen 1986 óta megszakítás nélkül ezen a versenypályán rendezik meg a Forma-1-es magyarországi futamokat. Előtte csupán egyetlen alkalommal, 1936-ban rendeztek hazánkban Grand Prix versenyt, de akkor még a Népligetben, ám ez nem számított hivatalos világbajnoki futamnak, és nem is osztottak versenypontokat a végén.

A Hungaroringen nem csak a Forma-1-es magyar nagydíjakat szokták tartani, hanem például 1994-ben itt volt Magyarország első márkakupa-sorozata, az Opel Astra Kupa egyik legelső versenye is. Ez volt az a verseny, amin a Legyen Ön is milliomos újonnan kinevezett műsorvezetője, Palik László ripityára tört egy vadonatúj autót, majd emiatt elneveztek róla egy kanyart a pályán.

Az 1994-es versenyen néhány VIP-autó is elindult, amit olyan hazai hírességek vezettek, mint például Havas Henrik, vagy az Omega-együttes tagjai, de ott volt még a fiatal Palik László is, aki elmondhatja magáról, hogy ő "kukázta le" az első Opel Astrát. A Formula.hu Gyabronka Istvántól tudta meg, hogy mi is történt Palikkal 30 évvel ezelőtt a Hungaroringen.

Felidézte, hogy a televíziós egy fekete Mercedesszel jelent meg, felment a versenyzői eligazításra, és az volt az első kérdése, hogy a VIP-autókat vezető pilóták is kapnak-e pénzdíjat - tudniillik az Astra Kupában pénzdíjjal jutalmazták a versenyek és az év végi összesítés helyezettjeit, illetve a csapatverseny győztesének egy utcai Opel Astra ütötte a markát. A fiatal Palik kérdésére hangos nevetéssel reagáltak a versenyzők, akik komoly gokartos és versenyzői múlttal voltak ott, és viccesnek találták, hogy betoppant közéjük ismeretlenül egy fiatalember, és rögtön a pénzdíj felől érdeklődik. Aztán megnyugtatták, hogy mindenkinek jár az anyagi juttatás, aki megfelelő pozícióban végez, de közölték vele, hogy a VIP-autók inkább az utolsó helyeken szoktak végezni.

Aztán megkezdődött a verseny, és Palik László örökre bevéste magát a Hungaroring történelmébe azzal, hogy a roncstelepre küldött egy új kocsit. Gyabronka István így emlékszik vissza a történtekre:

„Aztán megkezdődtek a szabadedzések, és hát Laci persze messze volt a mi időnktől, ami nem csoda, hiszen akkor ment először a Hungaroringen. Ő viszont nagyon elszánt volt, csak azért is meg akarta mutatni mindenkinek, aminek az lett a vége, hogy a Mansell utáni jobbosban szépen fejtetőre tette és összehajtotta az autót. Ő kukázta le az első Astrát, és hát Dancsó Pali persze nem örült, ki is fakadt, mondván, nem pont ezért hívta meg őt VIP-vendégnek. Azóta mi csak Palik-kanyarként emlegetjük azt a kanyart magunk között, hiszen ez az eset mindenkinek az emlékezetében élénken megmaradt, aki ott volt és látta”.

Tehát azóta létezik a Hungaroringen az úgynevezett Palik-kanyar.