promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A Hungaroringen történt az F1 egyik legdurvább balesete: kiszakadt a gumifal a helyéről, tűz és sikoltozás mindenhol

A Hungaroringen történt az F1 egyik legdurvább balesete: kiszakadt a gumifal a helyéről, tűz és sikoltozás mindenhol

Borítókép:  Profimedia
Sport & Szabadidő
Kategória fejléc
Promotions

Nem sok ennél brutálisabb balesetet láthatott a száguldócirkusz közönsége, mint ez.

A Forma-1 74 éves története során számos brutális baleset történt, sajnos több is halálesettel végződött, a kilencvenes évektől kezdődően viszont szerencsére kevésszer fordult elő tragikus kimenetel, még ha a balesetek brutálisabbak lettek: elég csak Robert Kubica 2007-es kanadai, Allan McNish 2002-es japán vagy Mark Webber 2010-es valenciai balesetére gondolni.

A Forma-1 történetének, de legalábbis a modern kornak az egyik legbrutálisabb balesete mégis Magyarországon, a Hungaroringen történt és ha már ismételten hazánkban van a motorsport királykategóriájának mezőnye, érdemes visszaemlékezni erre, ugyanis a magyar autósport történetében is fontos eseményhez vezetett.

A 2003-as Magyar Nagydíj harmadik szabadedzése normális körülmények között zajlott, jó volt az időjárás, a versenyzők futották a köröket. Ralph Firman, a Jordan akkori pilótája is hasonlóan tett, készült az időmérő edzésre, próbálta minél inkább kialakítani azt az ívet, amelyen a lehető legjobb kört el tudja érni a korlátoltan versenyképes Jordanjével.

Az ír pilóta éppen a hármas kanyarnál járt, amikor egyszer csak a semmiből leszakadt autójának a hátsó szárnya, ettől pedig irányíthatatlanná vált. Ahogy a felvételen is látszik, a kanyarodást követően elvesztette a kontrollt a citromsárga autója felett, majd 300 km/h feletti sebességgel a gumifalnak csapódott.

Firman balesete szörnyűséges volt, a gumifal a becsapódás pontján gyakorlatilag kidőlt a helyéről, az autó is picit lángra kapott, a nézők döbbenten fogadták a látványt és a csodával határos az is, hogy egy fotós nem sérült meg a helyszínen. Firman végül kisebb sérüléseket szenvedett, viszont az éppen elég volt ahhoz, hogy az F1 orvosai úgy döntsenek, nem engedik rajthoz állni.

Öröm az ürömben viszont, hogy ez a sajnálatos esemény kellett a magyar autósport történetének legnagyobb eseményéhez: az első magyar Forma-1-es pilóta, Baumgartner Zsolt a hazai futamán tudott bemutatkozni. Ráadásul nem is ment rosszul: szabadedzés nélkül a 19. helyre kvalifikálta magát, a versenyen sem ment rosszul, ám egy motorhiba miatt ki kellett állnia.

A magyar aszfaltcsík egyébként több másik nagyobb bukás helyszíne is volt, elég csak Felipe Massa balesetére gondolni, ami kis híján az életébe került. A Hungaroring azonban ennek ellenére továbbra is nemzetünk egyik büszkesége, már lassan 40 éve rendeznek rajta futamot és az előttünk álló időkben ez így is fog maradni.