A románok kezére játszotta a MÁV az olcsó vonatokat, milliárdokba kerülhet a késlekedés az országnak
Olvass tovább...
Már a sztrádákon is nyögvenyelős a haladás, bárhogy is jutnánk el Nyíregyházára, szenvedés lesz belőle.
Azt hihetnénk, hogy az autópályákon a borsos árú matricák megváltásáért cserébe gyorsan és gond nélkül haladhatunk, ám nagyon úgy tűnik, hogy már a sztrádákkal is komoly problémák vannak.
Ezúttal az M3-asról érkezett lehangoló beszámoló, és teljesen érthető, hogy a Redditen keringő poszt szerzője nem nézi jó szemmel, ami az autópályán történik, főleg úgy, hogy gyakran kell végigjárnia a Budapest és Nyíregyháza közötti útvonalat, és már az indulás előtt, ahogy fogalmazott, „idegbaj kapja el”.
Olvass tovább...
„Idestova talán már több mint egy éve, hogy az M3-nak elnevezett autópálya teljesen elvesztette az autópálya jellegét, inkább egy sávszűkítés/terelés/húzás, ami néha autópálya lesz. Nem pontosan értem, hogy mire fel ez a nagy útjavítás az egész szakaszon de az, hogy Nyíregyházáig 9 (!!!) azaz kilenc helyen van jelenleg sávterelés és szűkítés szerintem nem felel meg semmilyen szakmai elvnek és iránymutatásnak, de javítson ki egy szakember ha tévedek. Több olyan teljesen indokolatlan helyen javítják hosszú kilométereken az utat, ahol az ég világon semmi baja nem volt az útburkolatnak” – írja.
„Azt pedig már meg sem említem, hogy péntek délután 4 órától pedig mindenki leteszi a lapátot/markolót/úthengert, és hétfő reggelig semmi sem történik. Más fejlett országokban egy ilyen mértékű útpálya javításnál 0-24 zajlik a meló, hogy mihamarabb kész legyen és újra normálisan járható legyen az utazóközönség számára” – tette hozzá.
„Budapest és Nyíregyháza között 220 kilométernyi autópálya van nagyjából, ha ezen a 9 terelést számolok, akkor nagyjából minden 25. kilométerre jut egy. A legutóbbi rekordom talán 2-3 hete volt, amikor 3 óra és 45 perc alatt sikerült elvergődni a vadkeletre. Ezzel felülmúlva a végletekig le***** MÁV köridejét, ami ezen a viszonylaton 3 óra és 10 perc.”
Olvass tovább...
Mint írja, ezzel az a legnagyobb problémája, hogy emellett „botrányosan drága” az útdíj, és 2025-től ismét jelentős áremelés várható, és az M3-ason várhatóan még ekkor is hasonlóan problémás lesz a közlekedés.
A szintrehozási és a tönkrement burkolatok cseréjét előkészítő munkálatok hat hónapja folynak az M3-ason és az M7-esen is, az idei felújítások jelentős része pedig az előbbit érinti. Ezt követően néhány éven belül, így a jelenlegi tervek szerint 2027-ben az M7-es, majd 2031-ben az M3-as bővítése is elkezdődik, ami már nagyon régen időszerű lett volna.