promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A MÁV kalauzától kapott könyörtelen beszólást egy jegy nélküli utas, hiába próbálta menteni a menthetőt

A MÁV kalauzától kapott könyörtelen beszólást egy jegy nélküli utas, hiába próbálta menteni a menthetőt

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Magyarországon sem mindig ez a vége a hasonló eseteknek, ám ezúttal nem sikerült szépen rendezni a dolgokat.

Valószínűleg mindenkivel előfordult már az, hogy benézett egy járatot, jegyet, a legtöbbször ebből nincs probléma, főleg ha nem szándékos esetről van szó. Ilyenkor általában a megoldásra törekszik mindkét fél, ám van olyan is, amikor elfogy a türelem.

Utóbbi történt a Threads-en megosztott szituációban is, ami rosszul jött ki az utas számára, ugyanakkor olyan is volt, aki a hozzászólások között megerősítette, hogy hasonló esetben egy belső ellenőrzés során a kalauz kerülhet kellemetlen helyzetbe. Ettől függetlenül a hangnem nagyon nem mindegy!

Az alábbi párbeszéd zajlott le kettejük között:

-Nem jó a helyjegy – mondta a kalauz.

-Mi? Hogy-hogy? – kérdezett vissza a meglepett utas.

-Nem erre szól.

-Az hogy lehet?

-Nem ez a járat, az előző.

-Ó, banyek, hát ezt akkor jól benéztem. Ajjaj.

-Na akkor fizet, vagy megy?

-Hát akkor veszek még egyet, gondolom, egy pillanat (már nyomom is a telefonom).

-Mit gondol, ez a piac, hogy csak úgy vesz egyet? Tőlem lehet maximum, pótdíjjal.

-Kőbányáról még engedi.

-De még mindig itt ül és ez egy pótdíj köteles hely! Átül akkor, vagy megbüntessem?

Végül a pótdíjjal valószínűleg megoldották a helyzetet, mindenesetre egy külföldi ellenpéldával azt is megmutatták, hogy lehet ezt másképp is!

„Akkor egy német példa. Berlin - Nürnberg járaton rossz jegyet vettem. Azaz nem az életkornak megfelelőt. Mindegy, kaller annyit mondott, majd visszajön, addig vegyek az app-on egy érvényeset. Megvettem, leellenőrizte, további jó utat kívánt. Nem érezte magát a jármű urának”

– írta egy hozzászóló.

A belső ellenőrzéshez visszatérve, nem a pótdíjjal van itt leginkább gond, hanem a hozzáállással. Ugyanakkor olyan kommentelő is akadt, aki kizárólag pozitív példával szolgált, pedig már többször is járt hasonló módon. Ő megvehette a következő állomástól a jegyet, lévén a kalauz „látta rajta, hogy nem bliccelni akar”.