A Marsra olyan dolgot terveznek, amiről mi a MÁV-nál csak álmodozhatunk
Olvass tovább...
Komoly változás jön a MÁV és a Volán járatain 2024-ben.
Szörnyű hír érkezett a budapesti tömegközlekedéssel kapcsolatban. Most ugyanis kiderült, hogy megszűnik, pontosabban nem hosszabbítják meg a 2023. december 31-én lejáró szerződéssel létrejött, úgynevezett hibrid modellt a HÉV-vonalak és -járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését illetően.
Ez pedig egészen pontosan azt jelenti, hogy a jövőben csak a MÁV vagy a Volán által értékesített jegyekkel vagy bérletekkel lehet használni a vonatokat, héveket és a buszokat Budapesten és az agglomerációban.
Olvass tovább...
Egy még 2016. október 28-án létrejött megegyezés szerint a MÁV és a Volán járatokat a fővároson belül, valamint annak közvetlen vonzáskörzetében lehet használni a BKK jegyeivel és bérleteivel. A mostani hír azonban így azt jelenti, hogy például Kőbánya-Kispestről a jövő évtől nem lehet a BBK jegyekkel és bérletekkel a Nyugati pályaudvarig utazni.
Az Index információi alapján az Építési és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint Budapest Főváros Önkormányzata mintegy 2 milliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, és mivel az ÉKM ajánlatát az önkormányzat nem fogadta el, így a 2022. év pénzügyi zárása nem történt meg.
A gyakorlatban ez egészen pontosan azt jelenti, hogy a szerződés bár 2023. december 31-én lejár, a hatálytalanná csak 2024. március 1-jétől válik. A MÁV és a Volán helyközi járatain a fővároson belül is meg kell fizetni, a BKK jegyek és bérletek ellenére.
A MÁV-START Zrt. és a VOLÁNBUSZ Zrt. (sárga buszok) járatain, a fővároson belüli szakaszokon 2024. március elseje után a BKK jegyeit és a Budapest-bérletet (korábbi BKV-bérlet) nem fogadjuk el. Az ÉKM-megrendelésű szolgáltatások igénybevétele a tarifarendszert érintő módosítások életbe lépését (tervezetten: 2024. március 1.) követően a helyközi díjtermékekkel, köztük a vármegye- és országbérletekkel, illetve azok 24 órás érvényességű új változatával lehetséges
– nyilatkozta a lapnak egy kormányzati forrás.
Olvass tovább...
A bejelentés természetesen rengeteg embert érint, akik a különböző Facebook-csoportokban nem is rejtették véka alá felháborodásukat a közelgő változások kapcsán.
Vajon felmérték-e, hogy hány fővárosba naponta ingázó ember van, és nekik mennyi többletköltséget okoznak ezzel?
- írta például egy dühös kommentelő, míg mások a következő véleményeket fűzték a kialakult helyzethez:
"Majd megyünk a vonat mellett."
"A következő lépés mi lesz? A Duna elterelése?"
"XXI. század."
A magyarok nagy része tehát láthatóan nem túl boldog a döntés miatt, ami nem is véletlen, végülis ki szeretne többet fizetni annál mint amennyit évekig fizetett?
Olvass tovább...