promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Külföldi oldalon mutattak egy fotót Budapestről: Óriási felháborodást váltott ki a régi fénykép

Külföldi oldalon mutattak egy fotót Budapestről: Óriási felháborodást váltott ki a régi fénykép

Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

A történelmi jelentőségű villamosvonalat ma is sokan visszasírják.

Egy zárt Facebook csoportban kezdett terjedni egy fénykép Budapestről, melyen egyik emblematikus járművünk látható. Önmagában hírértékkel bír, hogy egy globális elérésű csoportban megosztanak kishazánk egyik villamosáról egy felvételt, az azonban még inkább szívmelengető, hogy mérges méhkasként bolydult fel a kommentszekció és egészen meglepő hozzászólásokat hagytak a fotó alatt.

Budapest korabeli tömegközelekedéséről mi is írtunk nem olyan rég egy cikket, évforduló alkalmából, azonban főváros lévén kimeríthetetlen témaötletet szolgáltat a tömegközlekedés, amelynek első alapkövét az 1870-ben elindított Budavári sikló tette le. Onnan a fejlődés folyamatos volt és gombamód szaporodtak a különböző járatok melyek Pestet összekötötték Budával, vagy csak a kerületeken belüli közlekedést könnyítették meg.

A noszalgikus fotón, melyet a retro tömegközelekedési eszközök kedvelőinek csoportjában tették közzé egy ma is működő járat, az 51-es villamos szerepel. Ma ez a járat a Mester utca / Ferenc körút és a Nagysándor József utca között közlekedik: a 9. kerületiek életét megkönnyítve ezzel és összekötve a belvárost a külvárossal.

A hampage.hu így nyilatkozik a járat elődjéről:

Az 51-es villamos igazi klasszikus az eltűnt budapesti viszonylatok közt: a nyolcvanas évek első feléig közlekedett ez a vérbeli "tuja", melynek pályája hol lakott területen vezetett, hol pedig a zöldben, például a Bivalyréten, mely nevéhez illően valóban egy régi legelő volt, az ilyen helyeken elengedhetetlen gémeskúttal együtt! Amikor a vonal 1983-ban megszűnt, a budapesti villamosoknak egy olyan fajtája tűnt el, mely nem valószínű, hogy valaha újra felbukkanna.

A vonal ekkoriban a Nagyvárad tér és Pestimre között húzódott és bizony a járat útvonala még csak nem is hasonlított a manapság látott tájképekhez: hosszú zöld füves területen hajtott keresztül, ezzel pedig valóban összekötötte a várost az agglomerációval. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy egy ilyen nosztalgikus, szép emlékre hogyan érkezhettek felháborodott kommentek?

Nos. Mint fentebb írtuk, a járat már megszűnt és ez sokaknak a múltba révedés fájdalmán kívül egyéb bosszúságot is okozott: hiánypótlónak nevezték a korábbi 51-est és jelezték, hogy a belváros felújításán túl a külváros tömegközlekedésére is figyelmet kellene fordítani. Ezt meg is indokolták: másról sem szólnak a híradások, minthogy tehermentesíteni akarják a belvárost, azonban sok esetben egyik külső kerületből a mellette levőbe való eljutáshoz is a benti belváros felé kell kerülni, mert hiába szomszédos régió, nem vezet közvetlen járat a kiindulási és az úti cél között.

Rengetegen osztották ezt a nézetet, így valóban égető problémának tűnik az agglomerációk közötti utazgatás problematikája kérdés, hogy a BKK újra megközelíthetővé akarja-e tenni a korábbi mezőgazdasági területeket.

Itt megnézhettek egy videót a cikkben szereplő járat történelméről, igazán tanulságosan összefoglalja ennek a kalandos életű pályának az életútját: