Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Ünnep utáni diéta: hasznos tippek a túlevés ellen

Ünnep utáni diéta: hasznos tippek a túlevés ellen

Gasztro & Tourism

Ünnep utáni diéta: hasznos tippek a túlevés ellen

Gasztro & Tourism

Helmeczi Benjamin - 2019.12.27. 20:20

A karácsony utáni fogyókúra nem megoldás: ezzel csak nagyobb károkat okozunk, mint a túlevéssel.

Az ünnepek alatti habzsolás és a mozgás hiányának következménye akár plusz 2-4 kg súlyfelesleget is jelenthet. Ezért sokan drasztikus fogyókúrába kezdenek, hogy minél előbb leadják a felszedett kilókat, azonban ezzel a túlevésnél nagyobb károkat okozhatunk a szervezetünknek.

Az internet tele van a különböző típusú diétákkal, melyek közül sok rendkívül brutális ételmegvonásokat javasol.

De vajon tényleg ez lenne a megoldás?

Sokan azt hiszik, ha minél kevesebbet esznek, annál kevésbé híznak. Viszont, ha túl kevés kalóriát fogyasztunk, akkor éhezünk, lelassul az anyagcserénk, a szervezetünk pedig raktározni kezd, és amint visszaállunk a normál étkezésre, újra felszöknek a kilók. Ezt nevezzük jojó-effektusnak.

A koplalás ezért nem ajánlatos a súlyfelesleg leadására, azonban akadnak megfelelő megoldások is. A sportkedvelők még mindig szerencsésebb helyzetben vannak, mint azok, akik nem tudják rászánni magukat a mozgásra. A sportolással ugyanis gyorsabban megszabadulhatunk a zsírpárnáktól, és a közérzetünkre is jó hatással van. A mértékletességet az étkezésben és a testmozgást nem úgy kell tekinteni, mint az ünnepek utáni gyors segítséget, hanem mint alapvető életmódot.

Tippek, hogyan kerüljük el a túlevést!

A következő néhány trükk rengeteget segíthet, hogy ne együk degeszre magunkat, jól érezzük magunkat a bőrünkben, és még a háziasszonyt se sértsük meg!

  • Szedjünk mindenből, de csak kis mennyiséget! Így mindent megkóstolhatunk, de az összmennyiség nem lesz több 1 adagnál.
  • Együnk lassan, jól rágjunk meg minden falatot, ezzel csökkenthetjük a felpuffadás esélyét!
  • Együnk sokszor keveset! Napi ötszöri étkezés javasolt 3 óránként.
  • A pihenés mellett iktassunk be egy kis testmozgást, tornát, sétát, amikkel rögtön le tudjuk dolgozni a megevett kalóriákat!

Borítókép: Flickr