promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Mérgező minden termék, amin ez a logó van? Fénysebességgel terjed az interneten az elképesztő elmélet

Mérgező minden termék, amin ez a logó van? Fénysebességgel terjed az interneten az elképesztő elmélet

Borítókép:  Profimedia
Élet
Kategória fejléc
Promotions

Nagyon sokan elhitték az egészen szürreálisnak tűnő elméletet.

Elképesztő összeesküvés-elmélet ütötte fel a fejét, amiről bár egészen bizonyosan kiderült, hogy nem igaz, rengeteg ember hitt benne és erősen meg is változtatta az életüket.

Még 2023. júliusában grúz és orosz nyelvű közösségi oldalakon olyan fényképeket és videókat tettek közzé, amelyeken a népszerű termékeken látható úgynevezett "zöld béka" logók voltak láthatók. Az egyik ilyen videóban pedig egy németül beszélő személy a szupermarketben lévő termékeken lévő békalogókra mutatott, míg egy másik szintén a szupermarket weboldalán árult termékeken ugyanezt a feliratot helyezte előtérbe.

A poszt szerzője ehhez azt írta, hogy a kutatásai során arra a felismerésre jutott, hogy a Bill és Melinda Gates által jegyzett alapítvány "zöld béka" logóval ellátott termékei az egészségre ártalmas összetevőket, egyenesen mérgeket tartalmaznak, amelyek megfertőzik és meg is betegítik az embert.

Bár szürreálisnak tűnik, az elmélet igen széles körben elterjedtté vált nagyon hamar. Olyannyira, hogy a hasonlókat állító orosz nyelvű posztok leírásában a szerzők egyenesen az Újszövetségben olvasható, János evangéliumából vett idézeteket használtak, ezzel jelezve a termékek ártalmasságát, valamint Bill Gates és a zöld béka logója közötti kapcsolatot.

Meg kell ugyanakkor nyugtatnunk mindenkit, ezek az állítások ugyanis természetesen hamisak. A videókon látható zöld béka logóval ellátott termékek ugyanis természetesen nem ártalmasak az egészségünkre. Ezt a logót a Rainforest Alliance nemzetközi szervezet használja, és azt jelenti, hogy a termékek megfelelnek a nemzetközi szabványoknak és a fenntartható termelés kritériumainak. A szervezet pedig nem Bill és Melinda Gates tulajdona, ők csak adományozói a kampánynak, de ezt is 2011-ben tették meg utoljára.

Ennek ellenére az összeesküvés-elmélet annyira szárnyra kapott, hogy Szaúd-Arábiában például az információhiány miatt ez a jelölés kétségeket ébresztett a fogyasztókban, és annak ellenére, hogy az ország Élelmiszer- és Gyógyszerügynöksége kifejtette,  hogy ez a logó a termék megbízhatóságát jelzi, sokan nem voltak hajlandóak ilyen termékeket vásárolni. 

Az elmélet a TikTok-on is nagy feltűnést keltett, még a magyarok körében is, ahogy az alábbi videóban látható:

Forrás: Myth Detector