promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Lázár János megpróbálta megvédeni a MÁV-ot, most sem sikerült neki

Lázár János megpróbálta megvédeni a MÁV-ot, most sem sikerült neki

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Ez a húzás sem jött be. 

Lázár János a rivaldafényben

Lázár János az utóbbi időkben talán a médiában legtöbbet szereplő kormánypárti politikus. Nem mondhatók eseménytelennek a Lázárinfónak nevezett gyűlései, valamint a MÁV kapcsán is folyton kapja az üzeneteket például Vitézy Dávidtól.

A hétvégén nem lehetett egyszerű közlekedési miniszternek lenni, a jó idő miatt ugyanis rengetegen igyekeztek lemenni a Balatonra, ám egy sorompó meghibásodása miatt olyan késések jöttek össze, hogy már Lázár is kénytelen volt mondani valamit, ami nem csak a jövőbeli fejlesztések emlegetése.

Lázár János bejegyzése

Lázár János a Facebookon jelentette be, hogy a MÁV-csoport teljes összegű kártérítést fizet a balatoni vasútvonal meghibásodása miatt érintett utasoknak - vagyis nemcsak a jegyár felét, hanem a teljes árát visszatérítik a késések miatt.

Igen szigorúan közölte, hogy amíg a német cég nem javítja ki a korábbi munkája hibáit, addig a magyar állam nem fizet nekik újabb megrendelést. Mint írta, „előbb fizetünk ki milliárdokat a magyar utasoknak, mint a Siemensnek egyetlen fillért is.”

Hiába azonban a bejegyzés, a hozzászólások alapján úgy tűnik, hogy az utasok nem igazán voltak elégedettek ezzel az akcióval.

Az utasok véleménye

Akárhogy kerestük, nem igazán találtunk olyan kommentet, ami támogatói lett volna - sokkal többen gondolták úgy, hogy ebben a szakaszban ez a lépés már sajnos elégtelen.  

Többen bírálták a felelősséghárítást: szerintük mindig mást hibáztat a kormány, legyen az Siemens, Brüsszel vagy bárki más, de soha nem vállalják a saját szerepüket. Felmerült az is, hogy ki volt az, aki tíz éve átvette a Siemens munkáját, és milyen alapon mondták akkor, hogy megfelelő minőségben készült el a pálya.

Többen azt is kifogásolták, hogy a kártérítés nem old meg mindent - sem felelősség, sem bocsánatkérés nem történt, miközben az utasokat a forróságban semmilyen segítség nem várta, még víz vagy pótlóbusz sem, az úticéljukhoz pedig nem jutottak el.

Egy kommentelő pedig arra is céloz, hogy a hibás működés oka nem biztos, hogy kizárólag a Siemens, hiszen elképzelhető, hogy a MÁV nem megfelelően kezelte az utólagos karbantartásokat - talán lemondtak a költséges szakemberekről, helyette pedig "zsebbe" vándorolt a pénz.

Akármi is legyen az igazság, az biztos, hogy Lázár Jánosnak nem lesz egyszerű dolga, ha vissza akarja nyerni az utasok bizalmát.