
Új autómárka érkezik Magyarországra, indul az óriási roham a rendkívüli autókért
Olvass tovább...
Egy titkos adatsorból kiderült, mire vágyik a magyar, ha autóvásárlásról van szó, döbbenetes a lista.
Mindenki álmodozik új, csillogó autókról, de a magyar valóság legtöbbször egészen mást diktál. A Használtautó.hu, az ország legnagyobb használtautó-hirdetési portálja most egy olyan belső statisztikát tett közzé, ami kíméletlen őszinteséggel mutatja meg, milyen járművekre vadászik a magyarok többsége. Az adatokból kiderül, hogy a vásárlók elsöprő többsége a 3 millió forint alatti ársávban keresgél és a legnépszerűbb modellek listája sem tartogat hatalmas meglepetéseket, az átlagéletkoruk viszont annál inkább elgondolkodtató.
Olvass tovább...
A portál 2025 első negyedévének keresési adatai alapján összeállította a legnépszerűbb, 3 millió forint alatti modellek top 10-es listáját. Az eredmény nem meglepő: a magyarok továbbra is a német megbízhatóságban hisznek.
A lista további szereplői is jól ismert nevek: a top 10-be befért még a Volkswagen Passat, a 3-as BMW, az Audi A4, a Suzuki Swift, a Škoda Octavia, az Opel Corsa és a Ford Fiesta is.
Olvass tovább...
A lista legmegdöbbentőbb és egyben legszomorúbb adata nem is a modellek kilétében rejlik, hanem az átlagos számokban. A top 10-es listán szereplő, legkeresettebb autók átlagos vételára 1 949 000 forint, az átlagéletkoruk pedig 15,3 év. Ez a két adat tökéletesen megmutatja a magyar használtpiac realitását: a legtöbben kénytelenek idős, sokat futott autókat vásárolni, amelyek fenntartása komoly kockázatokat és költségeket rejthet. A skála két végén a fillérekért fenntartható, átlagosan 1,7 millióért kínált Suzuki Swift és a prémium érzetet sugalló, de szintén idős, átlagosan 2 millió forintos Audi A4 áll.
A statisztika egyértelműen rámutat, hogy a magyar autópark öregedése nem áll meg. Míg a hírek az elektromos átállásról és a legújabb modellekről szólnak, a vásárlók többsége számára a realitás egy 15 éves, 3 millió forint alatti autó. A választásaikat a praktikum, a fenntarthatóság és a márka iránti bizalom vezérli, ami megmagyarázza a német és a japán (Suzuki) modellek töretlen népszerűségét. A kérdés már csak az, hogy ez a tendencia meddig folytatódhat és mikor indul el egy valódi, széles rétegeket érintő flottafrissítés Magyarországon.