
Minden idők egyik legolcsóbb elektromos autója érkezik Magyarországra, veri a kínai járgányokat
Olvass tovább...
A legtöbben már megszoktuk a régi rendőrautókat, de most egy olyan ritka járgány bukkant fel a magyar utakon, amire senki sem számított.
A magyar utakon közlekedők már szinte megszokták a német prémiummárkákból álló rendőrautó-flottát, de most egy olyan jármű bukkant fel, amire senki sem számított. A rendőrség hivatalos közösségi oldalán villantott meg egy olyan rendkívüli autót, amelynek láttán még a legtapasztaltabb autósok is padlót fognak. A kérdés azonnal felmerül: hogy kerül egy ilyen ritkaság a magyar rendőrség kötelékébe?
Olvass tovább...
Aki rendőrautót lát Magyarországon, az leggyakrabban egy Audival, Skodával, Mercedesszel vagy BMW-vel találkozik. Éppen ezért hatott a meglepetés erejével, amikor a rendőrség egy teljes szolgálati felszereléssel ellátott SsangYong Korando terepjáróról tett közzé képeket. A dél-koreai márka, amely nemrégiben KGM néven született újjá, egyáltalán nem számít hétköznapi választásnak a hatósági flottákban.
"Ez is rendőrautó, de nem a megszokott! Kívülről a jól ismert matricázás és villogó, belül pedig minden, ami a szolgálathoz kell, de ez a típus nem tartozik a leggyakoribb járműveink közé" - írta a rendőrség a bejegyzéshez, elismerve a típus ritkaságát.
Olvass tovább...
Bár a látvány szokatlan, a háttérben racionális okok húzódnak meg. A rendőrségi járműpark beszerzése egy összetett folyamat, amelyet közbeszerzési eljárások szabályoznak. A tendereken az az autógyártó vagy forgalmazó nyer, aki a meghatározott műszaki feltételeknek a legkedvezőbb áron tud megfelelni. Bár a nagy flottabeszerzéseket általában a nagy európai gyártók nyerik, időnként egy-egy kisebb tétel erejéig más márkák is labdába rúghatnak.
Ezek a "különc" autók gyakran speciális feladatokat látnak el. Egy SsangYong Korando-hoz hasonló, magasabb építésű, akár összkerékhajtással is rendelkező SUV például kiválóan alkalmas lehet a nehezebben megközelíthető, vidéki vagy hegyvidéki területeken való járőrözésre, ahol egy hagyományos szedán már nem boldogulna.
Emellett a tesztelés is fontos szempont: a rendőrség időnként kipróbál új márkákat és modelleket, hogy felmérje, beválnának-e a mindennapi szolgálat során.
A SsangYong Korando feltűnése jó apropó arra, hogy felidézzük a magyar rendőrség elmúlt évtizedeinek legemlékezetesebb és legritkább autóit. A rendszerváltás utáni időkben a flottában a Ladák és a nyugatról érkező Opel Astrák, Ford Escortok vegyesen fordultak elő. Később jöttek a legendás Skoda Octaviák, majd a nagy teljesítményű Audi A3-asok és TT-k, amelyek az autópálya-rendőrségnél szolgáltak.