
Hiperolcsó elektromos autó érkezik, a magyarok is meg tudják fizetni, a Ford le akarja vele győzni Kínát
Olvass tovább...
Kiderült, melyik az a használt autó, amit napok alatt elkapkodnak a magyarok, pedig a hírneve nem is a legjobb.
Ha meg kellene tippelni, melyik használt autót adják el a leggyorsabban Magyarországon, a legtöbben valószínűleg egy időtálló Suzuki Swiftre, egy megbízható Toyota Corollára vagy egy népszerű Opel Astrára gondolnának. A legfrissebb adatok azonban mindenkit megleptek: a trónon jelenleg egy olyan francia modell ül, aminek a hírneve finoman szólva is megosztó, mégis napok alatt elkapkodják a magyar vevők.
Olvass tovább...
A Használtautó.hu legfrissebb statisztikái szerint 2025 augusztusában a Peugeot 307 volt a leggyorsabban eladott használt autó Magyarországon. Egy-egy jó állapotú példány átlagosan mindössze 8-9 nap alatt talált új gazdára. Ezzel a teljesítménnyel olyan legendás modelleket utasított maga mögé, mint a Suzuki Wagon R+, az Ignis vagy a Swift. De mi a titka ennek a meglepő sikernek? A szakértők szerint a Peugeot 307 sok vásárló számára egyfajta "szintlépést" jelent.
Egy régebbi, fapadosabb autó után a 307-es tágasabb, kényelmesebb és jobban felszerelt alternatívát kínál, elérhető áron. A korabeli kategóriatársakhoz képest sokszor olyan extrákat tartalmazott, mint a digitális klíma vagy az esőszenzor, ami vonzóvá teszi a használtpiacon.
A siker másik kulcsa a rendkívül széles motor- és karosszériaválaszték. A takarékos 1.4-es benzinestől a legendásan megbízható 2.0 HDi dízelmotorokig, a háromajtóstól a praktikus kombi (SW) változatig mindenki megtalálhatta a neki tetsző modellt.
Olvass tovább...
A kétarcú oroszlán: Imádni vagy utálni?
A Peugeot 307 hírneve azonban kétarcú. Aki ismeri a típust, tudja, hogy a 2005-ös ráncfelvarrás előtti modellek hírhedtek voltak az elektromos nyűgjeikről.
A központi elektronikai modul (BSI) vagy az indexkar (COM2000) hibája tízezrek életét keserítette meg.
A 2005 utáni, frissített modellek azonban már sokkal megbízhatóbbak és a legtöbb gyermekbetegséget kinőtték. Úgy tűnik, a piac mára megtanulta, melyik évjáratot érdemes keresni. A vásárlók egy jó állapotú, facelift utáni 307-esben egy tágas, kényelmes és viszonylag olcsón fenntartható autót látnak, amiért hajlandóak gyorsan dönteni és fizetni.
Az adatokból az is kiderül, hogy a magyar piac igazi sztárjai továbbra is az olcsóbb, 15 év feletti, benzines autók. Ezek átlagosan 21-22 nap alatt kelnek el, míg egy 0-4 éves, modern autó eladására akár kétszer ennyi időt is várni kell.
A Peugeot 307 sikere tökéletesen mutatja a magyar vásárlói logikát: egy kis kockázatot bevállalva, de olcsón szeretnénk egy tágasabb, kényelmesebb, "nyugatiasabb" autóba ülni.
És úgy tűnik, a 307-es pont ezt az igényt szolgálja ki a legjobban.